fredag 30. november 2012

Snø på Jæren!

Dere? I dag er det helt hvitt ute her på Jæren!! Hvitt, som i snøkrystaller som har kommet dalende ned fra himmelen, og lagt seg på bakken. Sånn "snø" vet dere, som de på østlandet får så mye av på vinterstid. Dét har vi óg fått nå :D Hysj, ikke si det til noen, men det har altså blitt liggende i heele dag...
Så du kan si jeg var temmelig i ekstase da jeg trakk fra gardinene i dag morges, og så at hele landskapet var dekket av hvit snø :D



Treningsoppdatering:

På onsdag fikk jeg faktisk mannen med på løpetur :D For første gang i historien løp vi sammen! Jeg har lenge hatt lyst til å løpe med ham, men han vil aldri fordi han er redd for at jeg skal synes han løper for sakte. Han har kanskje litt rett i dét. Men, siden jeg egentlig skulle ha "hviledag" den dagen, så passet det jo utmerket å ta en sakte løpetur med ham i stedet (for å gå). Jeg mener, gangfart vs. 8:06min/km, går jo nesten ut på det samme? Gj.puls på 120, og runden vi løp var 5,64km lang.
Så da løp vi på onsdag. Det var fint å kunne gjøre det sammen for én gangs skyld <3

I går løp jeg også en tur. En lang én. På 11,39km (!). Gj.farten var 5:27min/km (tror jeg har mistet noe av "toppformen" etter at jeg begynte å løpe mer inne). Gj.puls på 157. Løp på 1t, 2min. Kartet kan ses her. Jeg løp fra Bryne (Spar´en) til Foss Eikeland (Øksnevad).
Kort oppsummert; jeg var temmelig sliten da jeg kom frem. Men det var antagelig ikke annet å forvente, når jeg løper to dager på rad, i tillegg til at det var relativt sent i uken (til å ha et sånnet overskudd) for meg. Men, 11km er 11km ;D


I dag trente jeg litt forsiktig styrke. Viktig å ta det litt med ro etter to dager med løping. Det ble
-benpress & (sittende) skulderpress i "maskin"
-tåhev i benpress-apparatet
-omvendt pec (bakside skuldre) i stående posisjon & roing m/stang
-triceps pushdown & biceps curl
-pushups i slynge & planke i slynge

Det mest utfordrene i dag, var egentlig å kjøre til og fra trening. For de av oss (les: vi som bor på vestlandet) som ikke er så vant til å kjøre i snøvær, så går...det...litt...senere,...for...noen...får...panikk når de ser snø på veien.
Kanskje "noen" burde la være å kjøre på veiene hvis det er sånn at de ikke kan kjøre fortere enn sneglefart da.. Ja, jeg vet. Det er ikke akkurat alltid så ansvarlig å kjøre fort på glatta(okey da, eller aldri), men enkelte i trafikken er litt reddere enn andre når de sitter bak rattet. Og de syns jeg ærlig talt ikke burde sittet i dét setet i den bilen når det er snø ute ;)

4 kommentarer:

  1. Så kjekt at du å mannen har løpt sammen. Det har vi også gjort, en gang. Da løp vi rundt Mosvannet. Kondisjonen var nok i utgangspunktet lik, det eneste som skiller oss er 34 cm. Han løp rolig, mens jeg galspurtet for å holde følge med han. Det ble første og siste gang, ever! Å ja det er kult md snø:)))))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg syns det var riktig så koselig og endelig få løpe SAMMEN med ham :)
      Men du vet, er det ikke sånn at menn "naturlig" er raskere enn oss kvinner? Syns å ha hørt om det før iallfall, at de generellt løper fortere enn kvinnene. Dessverre... ;)

      Slett
  2. Jeg trodde det var her på bloggen jeg fant link til denne siden . http://www.goodcandy.no/products/fruktgummi-sukkerfri

    Vet du hvor mange kalorier det er i en slik pose ?

    SvarSlett
  3. Hei :)
    Beklager, det vet jeg dessverre ikke. Jeg har ikke kjøpt det godteriet før heller, så jeg kan ikke si noe om hvordan smaken er heller...
    De så jo veldig gode ut, men jeg styrer vekk fra alt som er søtet med maltitol, jeg. For jeg får så veldig mageknip av dette stoffet.

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!