mandag 26. november 2012

Trening uke 47

Så ble det endelig en løpetur ute igjen, på lørdag. Det er så mye bedre for hodet å løpe de "lange" turene utendørs, i stedet for på mølle. Og så i måneskinn denne gangen. Jeg våget meg å løpe der det ikke var gatelys, for månen skinte så mye opp veien jeg løp på, at det gikk helt fint. Faktisk så laget den skygger da jeg hadde den bak meg. Magisk!
Bildebevis!
7.91km- 45min- 5:46min/km- 150 i puls gj.snitt. Turen kan sees i kart her:Treningsrunden på lørdag.

I går ble det en bokstaveligtalt ensom økt på treningssenteret. Hadde fått laget et "opplegg" av G, så da var det bare å følge den slavisk. Hehe...
Det ble da utført (i supersett): chins og dips, bulgarsk utfall og skulderpress med manualer, roing med stang (ikke i supersett), "holde strak arm med en lett vekt for å stabilisere mage og rygg", push-ups i slynge, og div. planke, sideplanke/sideplankehev.
En ensom, men veldig grei økt.

Så da kan jeg oppsummere forrige ukes treninger slik:

  • Mandag: Pyramide-intervaller- 9,25km
  • Tirsdag: Styrke 
  • Onsdag: Fri (gå tur)
  • Torsdag: Rolig løping i 40min (fokus på lav puls)- 7,28km
  • Fredag: Styrke med min sterke mor
  • Lørdag: Måneskinnsløping- 7,91km
  • Søndag: Ensom styrkeøkt (med påfølgende gangsperr dagen-derpå!)

4 kommentarer:

  1. Hei! Løper også samme rute som du, bare mitt startspunkt er Vigre..så løper jeg ikke helt rundt store ring men inn med opstad. Så tilbake til Vigre, blir faktisk 1 mil. Fin rute, litt tungt opp bakken med den nye kyrkja, men klarer stort sett løpe hele tiden. Rekner ikke med du synes det er noe problem som er så sprek:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det virker som du har funnet en løype som fungerer veldig fint for deg, og det erjobra! Kanskje jeg burde teste den jeg óg :)

      Vet du? Jeg syns faktisk det er litt (ganske) tungt å løpe en hél mil nå om dagen. Eller, forsåvidt alltid da. Selv om jeg har løpt lengre distanser, så er det fremdels (ganske) utfordrende for meg, bare det å skulle løpe 7-8km (!). Skulle nesten ikke tro det, men det er faktisk helt sant :)

      Slett
  2. En kanon uke dette Guro:)

    www.ultratrening.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Ståle!
      Selv om jeg nok aldri noen gang, vil komme noe i nærheten av hva DU trener ukentlig! :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!