tirsdag 6. november 2012

Lys i mørke

Så ble det uteløping på meg i går da. På med ullgenser under Gore`n, refleksvesten utenpå der igjen, og så hodelykta da. Det tok en tund før jeg endelig fant ut hvordan den best kunne plasseres på hodet, men vi ble nå enige til slutt om en sånn passe grei løsning, hodelykta og meg. Håper vi kan bli gode venner i løpet av vinterhalvåret.
Det var litt skummelt å skulle løpe i bekmørke til å begynne med. Både fordi det var svart som natten rundt meg, men også fordi jeg løp langs Frøylandsvannet det første stykket. For å si det sånn, hadde jeg ikke løpt der før, i dagslys, så hadde jeg nok aldri løpt der i mørket. Tenk om jeg hadde falt ut i?

På med lykta!

Ordne med resten av utstyret...
Turen gikk fra Sandtangen (Bryne), et lite stykke innover, opp over en jernbanebro (for de lokalkjente), opp en laang bakke til Laland, og så inn (bort) den veien jeg løp tidligere i høst (i mørket, uten lys), over Tinghaug og ned (Tinghaug-)bakken, til Tu/Kåsen. Og da, når jeg var nede i bakken, var det akkurat som om musklene i beina bestemte seg for å gi meg ordentlig gangperr eller noe lignende (strekk i muskelen?)! Nesten som slik det oppleves å ha løpt langt uten trening, og du kjenner det skikkelig godt dagene derpå, utenpå/siden av lårene. En helt merkelig følelse. Sikkert noe tilbakefall etter å ha løpt 2mil, uten så mye løpetrening i det siste... Antagelig fordi det ble ristet så godt løs i musklene i den lange nedoverbakken.

Dere får ikke sett noe kart i dag, for Polar´en har bestemt seg for å være i det dårlige humøret i dag. Så jeg får ikke registrert turen min foreløpig... Men jeg kan jo gi dere den "vanlige" opplysningen fra turen:
  • Distanse: 8,45km
  • Tid: 49,54
  • Gj.puls: 151 
  • Gj.fart: 5:53min/km
Som dere kan se på farten fra i går, så gikk det seeint. Mye mulig fordi jeg fremdeles var i "restitusjons-fasen" etter lørdagens løp. Jeg var iallfall sliten da jeg løp i går, så det er sikkert iorden for meg... 
Får håpe det går bedre i morgen, for da skal jeg visst ha egentrenings-timen som jeg har forskjøvet fra mandagen (i går). 

De fleste av dere er sikkert ferdige med løps-sessongen nå. Det er vel forsåvidt jeg óg nå, men har anser disse gjenværende egentreningstimene som noe jeg må "gjennomføre" først, før jeg kan starte med de "lystbetonte" treningsøktene. Ikke for det altså, jeg føler ikke at jeg har trent så målrettet som så mange av dere andre har gjort i løpet av året. Men, jeg kan jo kalle det en slags "ferie" fra løpene heller, jeg da :)

2 kommentarer:

  1. Man er en skikkelig løper når man springer ut i mørket med refleksvest og hodelykt! Det var da en bra økt - det er ganske lurt å ta det litt med ro dagene etter en konkurranse. Restitusjonsøkter er viktige, så det var bra du lyttet til kroppen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var dét jeg også tenkte. Så greit at du er enig med meg, så slipper jeg å gruble mer på dét :)

      Så klart må man ha refleksvest nå på den tiden! Det er en selvfølge for min del ihvertfall ;)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!