mandag 5. november 2012

Ny slutt-tid


Jeg tenkte jeg skulle begynne ukens første ”blogging” med å rapportere forrige ukes treningsresultater. Siden jeg de siste gangene ikke har fått det ut før sånn langt-ut-i-uken-en-gang…

  • Mandag: sykling 47min (spinning-egentrening) – med mor
  • Tirsdag: styrke
  • Onsdag: fri (gåtur i mørket; testing av nye lyslykter)
  • Torsdag: sykling 45min (spinning) – med mor
  • Fredag: (lett) styrke
  • Lørdag: 21km (3 Sjøersløpet)
  • Søndag: (restitusjons) styrketrening 

Totalt løpt; 21km

Jeg kom på noe jeg helt glemte å fortelle dere om lørdagen.  Løp som er såpass sent på året som dette jeg var med i på lørdag, forbinder jeg som regel med (eller bare går ut ifra) at været da vil være surt, kaldt og ikke minst windy!
Dette tok jeg utgangspunkt i ved forberedelsene til dette løpet óg, ved å stille med vind og vanntett (?) regnjakke på løpsdagen. Jeg vurderte også et lite øyeblikk om jeg skulle slenge på meg en buff, noen hansker (som jeg så at mange andre av løperne hadde), og kanskje en superundertøy-genser.
Heldigvis så tok jeg min (eneste) løpegenser jeg har fra Nike, tenkte at en bomullsbuff ikke var det mest optimale hvis jeg ble veldig varm og svett i hodet, og håpte også at den ekstra lange ”armen” som var inni jakke-ermet, skulle være nok for å holde meg varm på hendene under løpet.

Heldigvis, sier jeg dere. Ja, nå kommer jeg faktisk til poenget:
Været var rett og slett helt upåklagelig! Ikke én eneste regndråpe falt fra himmelen. Nesten ikke et eneste vindkast langs hele den 21km lange løypa. Sol og nesten skyfri himmel, var det vi fikk oppleve denne fantastiske løpsdagen 3.november. 
Jeg mener, på en skala fra 1 til 10 hvor heldig går det an å bli ?? På denne delen av året og ikke minst, i denne delen av landet?
Dét kaller jeg flaksent! J
Heiagjengen ved Hålandsvannet
Det er visst også bestemt fra arrangørene av løpet, at siden så mange av oss har løpt med pulsklokke selv og tatt tiden, og det tross alt er veldig viktig for mange (meg selv inkludert), så har vi nå fått beskjed om at vi som ønsker kan sende inn tidene vi selv har registrert fra lørdagen. For så at disse skal lagres i en egen liste.
Så da får jeg jo i hvert fall der en noe bedre sluttid.

"Medaljen"
Avsluttet helgen med å gå på Nærbø korpset´s revy. Alltid like morsomt med revyer :)


Når jeg nå sitter her og ser ut på det fantastiske mandagsværet som er på Jæren, med blå, klar himmel (og nesten på frysepunktet) så føler jeg meg litt sånn som blånissene i Blåfjell: Jeg vil ut-ut-ut! Ut og løpe i finværet!
Kanskje jeg bytter ut den planlagte intervall-timen (gymtimen) i dag, mot en noe lengre (rolig) utetur. Siden det er så fint vær i dag.
Man må jo utnytte de få findagene vi får tildelt, eller hva? Flere som skal(må) ut og løpe i dag?

2 kommentarer:

  1. Herlig med snø ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, jeg går ut i fra at du mener snøen som "daler" her på siden, og sier ; ja, ikke sant vel? :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!