lørdag 24. november 2012

Min mor er en sterk dame

Hei, og riktig god morgen! Har dere det bra? Det har jeg!
Det er lørdag og to hele dager med fri. Jeg har gått tur, og spist en god frokost. Jeg har laget sjokolade til i kveld som jeg skal kose meg med, og jeg skal ikke ut på byen denne helgen. Med andre ord, så blir nok dette en kjempefin helg for min del. Håper deres helge-utsikter ser like bra ut som mine :)

På torsdag gikk jeg igang med treningen (løping) med verst tenkelige utgangspunkt; jeg hadde ingen ting planlagt. Dét er ikke særlig smart, hvis du bare trener på måfå, som jeg kom til å gjøre.
Jeg hadde kun én ting planlagt, og det var at jeg ikke skulle løpe intervall, kun litt sånn "rolig trening". Så da jeg startet tredemøllen bestemte jeg meg for at denne økten skulle jeg bare trene i et rolig tempo, i en fart som var behagelig å løpe i. Det ble for det meste en fart på rundt 10,6km/t, ikke så veldig fort altså. Og så hadde jeg tenkt og ikke la pulsen overstige 160, dét klarte jeg så godt som...
Hvis dere ser på Treningsresultat, så ser dere en fin, "lav" og jevn pulsstigning. Viktig å variere intensiteten på øktene har jeg hørt :)

Nå vil jeg dedikere en liten hyllest til mor, siden jeg synes hun er så flink og fortjener derfor litt skryt av meg. Jeg vet hun leser bloggen min, og jeg har allerede sagt det til henne personlig. Men hun fortjener litt "offentlig skryt" også :)

I går trente jeg styrke med min mor. Hun er jammen en sterk dame den moren min!
Vi startet med benpress, og hun imponerte med å presse opp 100kg, hele 8 ganger(reps)! Er ikke dét bra til å være "en mor" eller? De kan hvis de bare vil, disse "svake kvinnemenneskene" som tror at de ikke har noen som helst form for styrke. Og så var det push-ups da, som så mange damer "bare klarer å ta på kne". Der er hun også blitt mye sterkere, så nå tar hun dem på tå, med hendene plassert litt høyere enn på gulvet (på en stepkasse).
Det er et lite tips til de av dere (damer) som mener dere ikke får til push-ups på tær; bygg litt opp i høyden så blir det enklere for dere. Så kan dere sakte men sikkert gå over til å ta dem på gulvet.

Nei, nå må jeg ut og starte på juleforberedelsene. For dere er vel klar over at det er kun én måned igjen til jul i dag?? 24.november sier datoen, og vi har knapt med tid igjen til alt skal være ferdig!
Jeg for min del, eller vi blir mer riktig å si, skal starte julekosen med en aldri så liten "pepperkakehusbyggingkonkurranse" hos svigers. Da samles alle vi barna, og så bygger vi hvert vårt pepperkake-hus. Det er nærmest blitt en tradisjon i familien det nå.

Jeg viser dere mitt "mesterverk" senere :)
Ha en fortsatt finfin helge, og husk på å nyte førjulstiden! Vi får den tross alt bare én gang om året...

2 kommentarer:

  1. Det var eigentleg eit kjempegodt tips, å ta push-ups med hendane plassert høgare enn golvet (på benk, ball, osv, er jo berre å bruke det ein har).
    Då lærer ein seg samtidig å halde spenninga i kroppen, i staden for å ta pushups på kne, som eg har gjort, når eg ikkje har orka å trene tungt.

    Kult med sterk mamma :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, så bra at du likte tipset! Ja, jeg syns også det er bedre å lære seg og kanskje bare klare én skikkelig, istedet for flere på knærne (hvis målet er å klare de på tær). For ellers så kan du risikere at du aldri kommer deg "videre" liksom :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!