lørdag 3. november 2012

Sitter og venter...

Det føles som om det var i sist uke jeg satt og så på terminlisten til Kondis. Der det stod at 3 Sjøers løpet skulle være heelt ut i november. Det var jo kjempe lenge til tenkte jeg, da. Liksom mer sånn "mot slutten av året", nesten like før jul. Og nå er det visst slutten av året! Nå er det november, kaldt og surt. Huff og huff, tiden går fort mot jul nå. Så det er bare å forberede seg, allerede nå i november, til jul!

Men tilbake til løpet, som for over et halvt år siden, føtes kjempe lenge til. Det er altså i dag. I dag skal jeg til Stavanger og løpe rundt 3 innsjøer, i forhåpentligvis oppholdsvær *krysser-alt-jeg-har-av-fingrer-og-tær*...
De har meldt noe (endel) regn, men siden i går kveld så har det bare blitt forskjøvet frem i timene hele tiden, så jeg hååper at det bare skal fortsette med å forskyve seg enda mer frem. Men hvis ikke, så har jeg jo fått den nye Gore-jakken min, så det skal nok gå det óg. Blaut blir jeg nok, men jeg har (flink som jeg er) pakket ned en tynn ullgenser, óg ullsokker, til etterpå. Så jeg ikke skal bli syk. Best å være føre var, ikke sant? :)

Ull er pakket ned i bagen, ja. I tilleg til at løpsutsyret jeg trenger (klokke, gps, drikkebelte, og musikk) og så startnummeret såklart. Tenk, hvis jeg skulle glemt dét?? Og 2xu-tightsen er på (er det bare på meg den konstant siger ned på, eller er det jeg som har for store lår?? )
Så nå sitter jeg her da, og venter på at klokken skal bli så meget at det er på tide med avreise inn til Stavanger. Maten er fortært, og nå føler jeg at magen har vokst seg dobbelt så stor som normalen... Dét er alt annet enn en god følelse...

Jeg tror jeg har bestemt meg for, at siden jeg ikke har løpt det jeg hadde ønsket i det siste, både mtp. lengde men også det at jeg faktisk ikke har løpt på over en uke, gjør at jeg er usikker på hvordan det vil gå i dag (har jeg glemt hvordan man løper?...).
Så jeg tenker jeg bare "løper" i dag, uten å tenke særlig på pers´er og sånne ting. Målet er bare å komme seg til målstreken, uten vondt i foten. Klart, det kan jo selfølgelig være at jeg ombestemmer meg i løpet av turen (og går for pers), men for nå så er ihvertfall målet bare å klare hele turen uten å måtte bryte.

Og så bare én ting til helt på slutten; jeg hørte at NewYork-maratonnet ble avlyst?
Til dere som da har forberedt dere i laang tid, og så har reist helt over til USA for å delta; jeg føler virkelig med dere!... Det må være alt anet enn en god følelse dere sitter inne med nå. Virkelig leit at dere ikke fikk løpe der borte...

1 kommentar:

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!