tirsdag 20. november 2012

Pyramide-intervaller

Åh, dere! Jeg er altså bare såå fornøyd med gårsdagens intervall-økt! Sjekk treningsresultatet her! Følte virkelig jeg gjorde en skikkelig innsats i går på treningen. Pyramide-intervaller var det som stod på planen. Og det var det som ble utført også.

Det ble løpt slik: 1-2-3-4-5-4-3-2-1minutters drag, med påfølgende pauser som var halve delen av hva løpseriene(?) var. Kanskje det var psyken min som spilte helt på lag denne gangen, som trodde at det ville være enklere å løpe denne typen intervall fordi det "tross alt var kortere serier enn ved 4x4 intervaller" (eh?).
Uansett så gikk det ihvertfall veldig fint, og jeg er for en gangs skyld meget fornøyd med en bra løpt treningstime. Dette trengte jeg virkelig!

Puls-stoppene på hvert drag:

  • 152
  • 162
  • 166
  • 170
  • 177
  • 183
  • 186
  • 190
  • 192
Sjekk da; over 180 i puls hele fire ganger! Hvis ikke dét er bra, så vet ikke jeg ;)
Husker ikke nøyaktig hvor langt jeg løp, men synes å huske det var over 9km ihvertfall (ja, jeg har skrevet det opp et sted...). 
Og maks farten kom faktisk opp i 15,5km/t. Det er ny rekord, dét!

Tror muligens det gikk så bra fordi det var en treningskompis som stod i "bakgrunnen" (og trente styrke), så da visste jeg liksom at han "var der". For mitt vedkommende så kan dét ha alt å si, å vite at noen er der bare. Det hjelper meg på en måte :)

Det verste av alt oppi dette (ja, er en født pessimist, så er en født pessimist) det er jo faktisk at jeg overlevde denne økten! Eller, nå kan en jo velge hvordan en vil se på det da, det er kanskje ikke "det verste" å ha klart å gjennomføre dette da... ;)

6 kommentarer:

  1. Bra økt! Jeg liker denne pyramideøkta, den er liksom mentalt overkommelig i mitt hode.... ikke sikkert det gjelder for alle men nå som du har gjennomført den med toppkarakter så kanskje du ikke frykter den senere? Du hadde en veldig bra pulsutviklig må jeg si,full kontroll på alle dragene! knallbra ;-)

    SvarSlett
  2. Ja, det var en veldig bra økt. For én gangs skyld så var jeg selv også veldig fornøyd. Men jeg har ikke fryktet den tidligere altså, det er bare ikke blitt gjort før nå :)

    SvarSlett
  3. Heisan, det var ei kjempeøkt. No fekk eg lyst å finne mølla seinare idag. Eg likar betre pyramide enn forek 4x4 min. Trur det har med at det blir litt meir variert og då kjennes det med eingong meir motiverande i mitt hovud.:)
    Springerinne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg tror det må være det som gjorde det så "gøy" i mitt hode også. Det at jeg hele tiden må konsentrere meg og tenke hvor i "løypa" jeg ligger ann og hvor lenge div. pauser og seriene skal være, siden det hele tiden er noe forandring i intervallene :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!