fredag 2. november 2012

Sukkerfri bakst

På onsdag hadde jeg den såkalte "treningsfrie dagen" jeg må sette av til meg selv, én dag i uken. Veel, for de som nå begynner å kjenne meg litt godt, skjønner nok at jeg ikke klarer å ha helt fri en hél dag, så jeg gikk en tur. Mest for å gi slipp på den dårlige samvittigheten som gnagde litt inni meg, etter en aldri så liten utskeielse midt i uken.
Fikk melding av lillesøsteren min noen dager i forveien; "Guro, du har noe mat liggende her hjemme".
Og da viser det seg altså at hun har vært så snill og bakt sukkerfri, sunne boller og muffins. Som jeg (og Geir) skulle få! Tusen takk, Mina. De var utrolig gode!



Så da måtte jeg ut og bevege litt på meg etterpå. Og ja, jeg vet godt at en liten gåtur ikke veier opp for sånt et godt bakverk kalorimessig, men det er nå bedre enn å sitte på rumpa.
Det passet fint at jeg samme dag hadde fått hodelykten som jeg bestilte tidligere, i posten. Så kunne vi teste dem ut i mørket. Funket veldig fint, men har foreløpig bare gått med dem da, ikke løpt. Så dét gjenstår jo å teste neste gang det er løpevær ute.


Uups...


Her var det bedre...

I går, torsdag, hadde jeg min siste kondisjonsøkt før lørdagens 3 Sjøers løp (halvmaraton). Hvor jeg da fikk teste enda en ny dings som var komt i posten, nemlig disse øreproppene (som forhåpentligvis skal holde seg inni ørene, selv om det blåser!). Fant ut at dette var sårt nødvendig, ettersom det tross alt blåser en del(!) her på denne siden av landet som jeg løper.. De andre jeg har brukt, bare falt ut hvis det kom for mye vind.



Så da er håpet at de skal funke godt også på lørdag. Oj sann, det er visst i morgen allerede! Heldigvis har jeg fått jakken jeg bestilte fra OsloSportslager da. (Ble visst veldig mange pakker-i-posten dette). Så hvis det kommer regn i morgen, er jeg (?) reddet. Meen, nå har de foreløpig meldt opphold, og kun litt vind i morgen, så jeg håper og tror dette skal gå bra.
Eneste jeg bekymrer meg litt for nå, er denne ankelen min. Den er nesten ikke kjennbar lenger (vondten altså), så jeg satser på det beste.



Jeg vet de sier at det ikke nødvendig med noe særlig "oppkarbing" før et halvmaraton, men det gir jeg blaffen i, og spiser litt ekstra peanøttsmør og sjokoladepålegg (rett i fra boksen, ja!). I tillegg til at det ligger en "Hjemmelaget Grandiosa" i fryser´n og venter på å bli spist senere i kveld ;)
Må bare først bort på treningssenteret en tur, og trene litt lett styrke på overkropp. (Hm.. lurer på hvor mange som egentlig trener dagen i forveien av et løp? Mest sannsynlig bare meg og noen få gærne til!)

5 kommentarer:

  1. oooooohhhh det var fin jakke!!! masse lykke til i morgen,tipper det går godt!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, takk! Det var du som tipset meg om den, så jeg holder deg ansvarlig hvis den ikke er noe bra ;p

      Slett
  2. Nice jakke og øreproppene var geniale. Jeg har de som blåser ut:-(. Jeg satser på lite vind i morgen. Start nummer er på plass:-)) 619

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk, håper jeg får de til å "funke" i morgen. De var litt avanserte å få på plass i øret... :)
      Skal du óg delta i morgen? Så gøy! Da ses vi kanskje :)

      Slett
    2. Ja jeg skal delta, kjenner jeg både gruer og gleder meg! Har ikke stilt til start på den distansen tidligere, bare å trening. Så tvitvi, og kanskje vi ses i alt mylderet.

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!