tirsdag 13. november 2012

Batikk-trykk

I går løp trente jeg 1000-meters intervall-trening. Som også ble denne ukens gymtime.
Denne gangen (…) kom jeg borti STOPP-knappen før hoveddelen, heldigvis.

Jeg løp da med gradvis stigning (farten) på de 4 første kilometerne, hadde 1km hvor jeg bare løp på 10-10,5km/t, og så løp jeg de neste (resterende) 4km med gradvis stigning. Til sammen, med oppvarming og nedjogg, ble det da 11km (ish). Litt uvisst grunnet EN. DUM. STOPP.KNAPP...
I følge pulskurven min har jeg hatt jevn pulsstigning på hver intervall-runde, så jeg sier meg meget fornøyd med nok en intervall-treningstime! Her kan dere se pulsstigningen.

Slik som dette gikk vi altså kledd på skolen i dag


Nå tenker du kanskje; heh, skulle tro hun gikk i barnehagen? Veel, det er jo forsåvidt riktig at vi går i andre klasse (på vgs riktignok). Men neida, det er rett og slett fordi vi nå har gått igang med stoff-trykk på skolen. Med trykking av diverse trykk (dah...) på stoff, som da innebærer ulike typer maling og slikt. Med andre ord "fare for å bli tilgriset" på klærne...
Derfor den geniale løsningen med å ikle oss søppelposer aka. billig løsning for plastikk-forkle!

Først sånn...

Og så sånn...
Kult?
For de som ikke vet hva slags "type" trykk dette er, så er det altså det som kalles Batikk.

2 kommentarer:

  1. Så mykje fint du laga!
    Det er moro med batikk, det har eg også prøva, men det er ein del år tilbake.
    Utruleg kva nokre knuter kan skape av mønster!

    Eg hadde faktisk ei gamal sauekvit ulltrøye som fekk nytt liv og ny farge og som nå er flaskegrønt med kvit batikk-krusedull i midten.

    Oi, 11km med intervall, du er tøffing du altså!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre at du syns :) Ja, det er veldig gøy med batikk, for du vet liksom aldri hvordan resultatet blir til slutt. Like spennende hver gang!

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!