mandag 20. mai 2013

Uke. 20

Jeg føler ikke at "uke 20" er over riktig enda. Det er liksom én dag igjen av helgen, siden der er søndag og fridag i dag. Men, jeg får vel bare logge uke.20 som "ferdig" allikevel.

I går, altså søndag, trente jeg styrke på overkroppen:
-Nedtrekk + benkpress
-Roing m/stang + triceps pushdown
-Flyes i kabel + enarms hantelro
-Omvendt flyes/høy roing + framoverlening (Supermann) - begge i slynge

I tillegg så gikk jeg også en morgentur før frokost (og før Geir hadde stått opp).
Kjempefint vær hele dagen, så vi tok oss likesågreit ut på enda en (hiking-)tur til Bjødnaliå (eget innlegg kommer) senere på dagen.

Ut på tur, aldri sur!


Trening uke. 20
Mandag: løpetur m/Geir
Tirsdag: restitusjon, gikk tur med Geir
Onsdag: styrke på overkropp
Torsdag: sykkeltur, 37,7km
Fredag (17.mai): morgentur +  sykkeltur m/Geir, 19,65km
Lørdag: morgentur + løpetur, 6,25km
Søndag: morgentur + tur til Bjødnaliå + styrke på overkropp

I dag har jeg allerede nå, klokken halv 10, rukket å gå morgentur, dusjet og spist frokost. For denne dagen skal vi ut på båttur, til Nord-Hidle for å besøke svigerfar.
Håper at finværet holder seg sånn noenlunde, men det ser dessverre ut som at solen ikke har tenkt å være så mye sammen med oss i dag...

Ja, vet dere hva jeg så i går eller?? En som gikk på rulleskøyter og staver, akkurat sånn som meg!
Hihi, det betyr at jeg ikke er den eneste som "gjør sånt"!! :)

2 kommentarer:

  1. Bra og allsidig treningsuke det der! Jeg blir alltid varm om hjertet når jenter trener 'skikkelig' styrkeøvelser, ikke sånn dilldall som jenter ofte driver med...
    Rulleskøyter og staver ser om mulig enda skumlere ut enn rullski. ER du polstret fra topp til tå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så klart, Anna. Man driver da ikke med "rosa-trening" heller ;p Jeg mener, hvis jeg først skal trene styrke, så vil jeg jo også seff ha litt resultater. Og dét tviler jeg på at kommer noe ut av den "dilldall"-treningen som du kaller det! ;)

      Ehh, jeg bruker hjelm og hansker til rulleskøytene. Teller det som polstring?
      Jeg burde nok strengt tatt begynt å bruke knebeskyttere også (minst), men jeg har nok dessverre ikke vært så flink som du sikkert skulle ønske.
      Nå har ikke jeg prøvd rulleSKI enda, men jeg vil TRO at det ihvertfall er lettere å BREMSE med rulleskøyter, enn med skiene. Men det er kun fordi jeg ikke har peiling på hvordan folk klarer å bremse med rulleskiene sine. Det er derfor jeg ikke har sånne, men bare går på skøyter (som jeg ikke syns er så veldig vanskelig) ;)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!