torsdag 16. mai 2013

Bra økt og klar for 17.mai!

Ut ifra min egen sinnstilstand etter gårsdagens treningsøkt i styrkeavdelingen, så tror jeg at det var en vellykket økt. Jeg mener, når jeg sitter i bilen og prøver å tenke over hva jeg faktisk har trent for sånn... 5minutter siden, og hodet bare er fullt av tomt, da tenker jeg at jeg har gjort noe riktig ihvertfall.
I tillegg til at jeg klarer å løfte en nesten full pakke med riskjeks, på hodet, ut av bagen slik at alle sammen etterpå ligger strødd rundt i hele bilen (!...)

Jeg kom på hvilke øvelser jeg hadde tatt etterhvert da, når jeg bare fikk tenkt meg litt om. Det ble styrke på rygg, bryst og armer i går. Og litt mage, nå når det nærmer seg sommeren:

-Markløft & pushups på (ustabile) manualer
-Nedtrekk
-Roing m/ez-stang & triceps pushdown i kabel
-Enarms hantelroing m/manualer & mageopptrekk i stativ
-Rollouts m/abwheel & dips på benk

På tirsdag trente jeg ikke noe. Da gikk jeg bare tur. Det er visst restituering, det...
Satser på en god sykkeløkt litt senere i dag, da jeg har planer om å sykle fra Nærbø til Sola, for å "hente" Geir på jobben. Hvis vi ser bort i fra det faktum at jeg har tenkt å sitte i en bil, etter at jeg har hentet han. Hihi...

Nå er huset også vasket og klart for morgendagens festdag. Jeg kommer dessverre ikke til å bruke min fine Hedmarksbunad dette året heller, av den enkle grunn at den er for stor og jeg har fortsatt ikke somlet meg til å få den fikset... Så jeg har ingen anelse om hvilket festantrekk som kommer på denne lekre kroppen i morgen. Kanskje bare en joggebukse? ;)


Litt synd syns jeg, for nå når jeg har sett alle som har vært og prøvd bunaden sin der jeg har vært i praksisplass, så har jeg bare blitt mer og mer misunnelig på alle de som skal gå rundt med bunad i morgen. En bunad som passer dem perfekt, fordi den er tilpasset akkurat til dem.
Jaja, kanskje til neste år?


Hva med dere andre? Er dere klar for morgendagen? Strøket ferdig alle bunadskjortene og lagt flaggene klar? Søljene pusset og lakkskoene til barna shinet? Planlagt champagnefrokosten?
Jeg fant foressten noen oppskrifter på koldtbord, som jeg må tipse om for de av dere som kanskje står litt fast til morgendagens første måltid, eller middag for den saks skyld.
For ikke å snakke om alle de herlige kakeoppskriftene som florere rundt på internett nå i disse dager! Jeg tror jeg skrur av pc´en nå, og tørr ikke gå innpå mer her før 17.mai er vel over og ferdig-feira! Hehe, neida. Eller, joda...







2 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke om du EGENTLIG satser på joggebukse-trikset idag. Måtte flire litt, jeg gjør faktisk det. Hater pynting, føler meg uvel, selv om det er sabla fint å se på alle andre som har pyntet seg. Nå blir det ikke noen sammenkomst her før ikveld denne 17. maien, da, tenker nok at det er "lov" å være litt slappere med pyntinga da. Håper du har hatt en strålende fin dag når du nå besøker bloggen igjen ikveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, kanskje jeg var "litt" seriøs ang. den joggebuksa. Jeg gikk med tights ;p
      Men jeg våget meg ikke ut blant folk med dét antrekket da, jeg er såpass fornuftig at jeg ikke går ut blant festpyntede mennesker på 17.mai i slike klær ;)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!