søndag 12. mai 2013

Før fuglene fiser

I dag har jeg hatt en alt annet enn en inaktiv dag, dét er ihvertfall helt sikkert!

Startet dagen omtrent før fuglene rakk å slippe sin første fis, med en såkalt "powerwalk" aka. morgentur før frokost.
Jeg tror jeg har klart å "omvende" kroppen min til å ville stå opp tidlig, for jeg våknet allerede før kl. 7 i dag (ehh, på en søndag liksom?...).

Så da ble det en tur før Geir stod opp.
Her er litt av mitt tur-eldorado:



Happygirl


Legg merke til monsterbakken i enden...

All alone in the world
Spiste frokost, før jeg satte meg i bilen og tok fatt på veien bort til treningssenteret for å trene litt bein og skuldre.
Jeg har funnet ut at det egentlig er mye lurere å få den treningen unnagjort så tidlig på dagen som mulig, når jeg først har sjansen til det. For da slipper jeg å gå og "vente" på at kvelden skal komme, og bare kjenne at slitenheten tar et realt innhogg i kroppen min. Få det trent!

Etter en deilig dusj og litt mat, bar det ut på (bil)tur igjen, til Melsheia (Sandnes) sammen med Geir denne gangen. For å gå en liten tur med ham óg.
Vi holder nemlig på å prøve og bli sånne "aktive mennesker", eller friluftsmennesker (?). Så da må vi jo ut på tur, for å bli dét :)
Tenker at jeg viser dere bilder fra den turen i morgen, for å unngå at det blir for mange tur-bilder, fra forskjellige turer på én gang. Pluss at jeg da også får lurt dere innom en gang til, i morgen. Hihi...

Have a great sunday, peeps!

9 kommentarer:

  1. Du har ikkje tilfeldigvis kart over ruta di? :) lurer på hvor den stien er?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei du!
      I dag har jeg løpt den runden som stien går på, spesielt med deg i tankene. Så nå har jeg (forsøkt) laget ett kart gjennom gps-klokka mi, som jeg tenkte å legge ut i morgen.
      Forhåpentligvis så skjønner du hvor det er da, hvis ikke så skal jeg prøve igjen og igjen til du skjønner det. For det er en veldig fin sti, som absolutt er verdt en tur :)

      Slett
    2. Takk du er snill, gleder meg til det. Har lurt på hvor den stien er, er det der nyttårs løpet (el hva det heter) går?

      Slett
    3. Hihi, jeg prøver så godt jeg kan (å være snill altså...) :)
      Ja, det er der som Nyttårsmarsjen går. Eller, deler av den stien. For de starter litt "midt i" og går av stien igjen, litt før den er helt ferdig. Men ja, det er der bak "Rosk-feltet". Vet du hvor det er?

      Slett
  2. Tidlig morgen er alltid best å trene (synes nå jeg da:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp! Det har jeg også funnet ut nå. Bare så synd at det ikke alltid passer så bra å trene da.
      Men, da må vi jo bare utnytte de dagene vi faktisk KAN trene på morgenen! :)

      Slett
  3. Dere er heldige med både terrenget og underlaget hvor dere bor. Er enig i at morgentrening er gull. Kan ikke tenke meg en bedre start på dagen. Da gleder vi oss spesielt til tiden vi har fremfor oss nå :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, ja dét er ihvertfall helt sikkert, at vi gleder oss til tiden vi nå går i møte! Jeg kan nesten ikke vente :D
      Og ja, vi har noen veldig flotte tur-områder rundt forbi her på Jæren, det gjelder bare å "komme på dem" i en av og til litt "glemsom hverdag" ;)
      Men for meg som leser av bloggen din, så ser det jammen meg ut som om du har vel (!) så mange fine områder å leke deg på, sommerstid som vinterstid (?) :)

      Slett
  4. Joda, det stemmer. Mange av de som bor i området mitt, nærme Gardermoen flyplass, flytter dit nettopp fordi at et er så flotte forhold for løping, sykling og langrenn der. Det er noe av det jeg setter mest pris på ved å bo i dette området og. For meg så er det helt klart attraktivt å bo så nærme flyplassen også!

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!