søndag 20. januar 2013

Trening uke. 3

Tre dager på rad med styrketrening. Mest fordi det har "passet best" sånn, men kanskje også litt fordi jeg har "lurt meg unna" løpingen noen dager nå.
Jeg (vi) skulle egentlig ut og løpe i dag var meningen, men så fant vi ut at det nok var best å ta den utendørs treningen i morgen. Siden det tross alt er mandag, og hva vet vi om mandager folkens? Jo, nemlig at da skal alle andre også trene inne, så da er det best (mest romslig) for oss andre, å trene ute :)

Men, don´t worry, I have it all under controll. Jeg har ikke trent de samme muskelgruppene tre dager på rad. Siden det ble trent overkropp på fredagen (siden jeg egentlig skulle løpe på lørdagen, og derfor måtte spare beina til dét), så ble det trent "heavy" beintrening i går:

Lørdag 19.januar

  • Knebøy
  • Bulgarsk utfall
  • Strake markløft på én fot
  • ”holde en vekt ut til siden”/statisk magetrening
  • Benpress
  • Biceps curl & ”triceps på benk”
  • ”Opp og ned-planke”
Og så fikk overkroppen kjørt seg igjen i dag:

Søndag 20.januar - med Geir! :)
  • Markløft & skulderpress m/stang
  • Latsroing & sidehev
  • Roing i stativ & triceps pushdown
  • Pushups & bodysaw, begge i slynge
Oppsummert for den tredje uka i 2013:
  • Mandag - styrketrening
  • Tirsdag - spinning; 53min
  • Onsdag- fridag (går tur)
  • Torsdag- (slitsom og kald) løpetur; 8,75km
  • Fredag - styrketrening
  • Lørdag - morgentur & styrketrening 
  • Søndag - dagstur & styrketrening
Sånn, da sier jeg takk for meg og go natt! Så snakkes vi mer i morgen (har hørt rykter om at det blir et lite strikkeinnlegg da, så stay tuned for de som er interesserte).

Happy training everyone!

2 kommentarer:

  1. Veldig gøy å se hvor mye du får til å trene. Du er FLINK! Blir inspirert til å trene litt jeg også. Så kanskje det blir litt trening på meg snart også. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Therese!
      Så gøy at jeg kanskje kan inspirere deg til å begynne og trene. Da er jo mye av meningen med bloggen min oppnådd :)
      Det er bare å gå (forsiktig) igang! :)

      Men jeg må jo si at du inspirerer meg tilbake da, med alt det fine du legger ut på bloggen din! :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!