mandag 13. januar 2014

Ute-sessongen har startet (sånn "litt" ihvertfall...)

Gjett hva jeg (allerede) har gjort dette året da?? Jeg har startet sykkel-sessongen. Utendørs, wohoo!! :)

Så glaad!
Uke.2
Mandag: løping; 2-2-3min x4 (1min pause) = 40min på mølla
Tirsdag: morgentur + styrketrening på S4Y
Onsdag: morgentur + sykkeltur m/Geir 13,32km
Torsdag: morgentur (treningsfri)
Fredag: slyngetrening
Lørdag: spinning: 16min, løping 30min: 2-2-3min x3 (1min pause)
Søndag: tur m/Geir + styrketrening på S4Y

Omg! (ja, litt fjortiss-teit jeg vet, men det får våge seg...) På fredagen var det altså så mange som ville trene av seg litt julefett (dvs. mange som tok opp alt av trenings-apparater på gymmen), at jeg mer eller mindre ble "forvist" av meg selv, ned til slynge-treningsrommet. 
Når det er såpass fullt med folk, så liker jeg best å trene litt mer for meg selv, i stillhet. Så da ble det slynge-trening på meg på fredag. Og for en effektiv treningsform det er da! Det det jo være, siden det er den eneste formen for trening som gir meg gangsperr i to dager etter!
Så hvis jeg noen gang har vært negativ til om slynger har noen spesiell effekt på treningen min, så er det helt borte nå iallefall. For effektivt, dét er det. 

Løping har det også blitt litt mer av denne uken. Jeg tenker som så, at jeg nok kommer til og gradvis utvide disse små "minutt-intervallene" jeg har på mølla, til å bli flere minutter, etterhvert. Så blir det nok mer kontinuerlig løping også, etterhvert. 
Jeg holder på å lage meg en ny form for strategi på løpefronten nå, med at jeg ikke skal føle at jeg  løpe hele tiden. At jeg heller får "lov" til å ta gå-pauser, og da spesielt hvis jeg blir sliten. 
Tidligere har jeg liksom hatt en slags tvangstanke om at jeg for all del ikke må stoppe opp og løpe, at jeg ikke kunne begynne å gå, for da ville jeg aldri komme igang med løpinen igjen. 
Så jeg tror nå at jeg skal forandre tankegangen også her :)

Jeg ser at det er stor pågang med "fremtids-trenings-planer" på de fleste bloggene nå i januar. Enten med store planer om mindre innkjøp av diverse (type garn, klær, ting etc), eller at det skal bli mer tid til trening, mer spesifikk trening, eller om konkrete mål de har satt seg om løp/konkurranser de skal være med på i år.
Jeg har ikke satt meg slike planer enda, hverken om det ene eller det andre. For det eneste jeg vet helt sikkert, er at jeg har lyst til å finne ut hva jeg kan trives med i hverdagen (både det ene og det andre i livet mitt). Kanskje det blir ett løp (eller flere), kanskje det blir et sykkelritt (eller fler). Kanskje det blir dette året jeg vil finne en helt ny idrettsgren å drive med? 
Kanskje jeg finner Jobben, med stor J. Kanskje jeg flytter. Kanskje det skjer noe i livet mitt, som vil forandre livet? Hvem vet?

Men det jeg vet, er at Geir i år skal delta på Nordsjørittet, og jeg har tenkt å delta i "oppkjørings-perioden" med ham dette året. Slik han gjorde for meg i fjor. Kanskje vi melder oss på et løp sammen i 2014? Bare tiden vil vise.

Jeg håper ihvertfall at dette året blir bedre på alle kanter i livet mitt, og at jeg (forhåpentligvis) endelig kan begynne på noe jeg lenge har ventet på -og utsatt litt for lenge.

Ha en flotters uke alle sammen! Og lykke til med å nå målene dere har satt dere i år :)

6 kommentarer:

  1. Så bra uke da og innstilling ;-) Send meg en mail på srasmus (alfakrøll) gmail.com så sender jeg den buffen vettu; du ble jo trukket så du har fortjent den!! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj da... Jeg som var sikker på at jeg hadde sendt deg en mail for lenge siden. Ups... ;)

      Slett
  2. Helt enig, de grunnleggende behovene er viktigst å tilfredsstille. Så får alt det andre komme etterhvert....

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, i år må jeg prioritere de "riktige" (eller viktige?) tingene først. Så får andre ting som er litt mindre viktige, komme etterpå :)

      Slett
  3. Fantastisk flink du er!
    Fin uke!
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Ha en fin uke du også :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!