onsdag 8. januar 2014

Turen til vårt julepyntede naboland

Så var vi kommet til sjette dag jul, eller lille nyttårsaften som vi også kaller denne dagen for.
Denne dagen skulle vi pakke ned kofferten i bilen, og så sette kursen litt sørover igjen, for så å kjøre over til svenskegrensen. Nærmere bestemt til Skövde (Falkøping).

Utenfor hotellet på Hamar

Og for en vakker morgensol det var denne morgenen!

Et "nabo-hus", fra hotellet vårt i Sverige

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har liksom vært litt redd for at de fleste rydder bort julen allerede før nyttårsaften i år. Så i år har jeg liksom forberedt meg litt på det da.
Derfor ble jo gleden desto større da jeg fant ut at svenskene, well they know how to decorate for christmas! Sånn virkelig!

Nesten alle gårder var dekket med "flaggstang-juletrær", lysestaker i alle vinduskarmer (til og med i fabrikk-vinduer rundt forbi var det pyntet med lysestaker!), ja rett og slett ordentlig pyntet til julefeiring. Her føler jeg Norge og nordmenn virkelig har noe vi kan lære av våre naboland (og England og USA)...


Dagen ble brukt til kjøring og shopping (på Svinesund). Så dette blir alt jeg har å dele med fra lille nyttårsaften.
Dagens kveldsmat... ;)

2 kommentarer:

  1. Hei søte du!
    Takk for mange og gode kommentarer inne hos meg.

    For å svare deg på fotospm ditt, jeg tror du vil finne mange svar her: http://www.fabelaktive.com/2013/09/svar-pa-sprretimen-foto.html og her http://www.fabelaktive.com/p/photoscape-tips-og-triks.html

    Fin uke!
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for linken! Den skal jeg gå inn og se nærmere på med én gang! :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!