mandag 20. januar 2014

Fra Åsgårdrei til Halloween - tradisjon og høytid

I går var vi også ute på "kulturelle begivenheter", jeg og mor. 
Da var vi på Hå Gamle Prestegard, og så på en utstilling som het "Fra Åsgårdsrei til Halloween". 

Langt der borte skimtes Obrestad Fyr


Ustillingen som stod var en slags "reise" gjennom hele året, sett ut fra Primstaven. Som innebar alle de ulike tradisjonene og årstidene iløpet av ett år. Ganske interessant og morsom utstilling, som dessverre var siste dagen i går.
Jeg tok ikke bilder fra alle "merkene" på Primstaven, for da hadde jeg nok fremdeles stått der nede, hihi... Men dere ser ihvertfall litt av utstillingen nedenfor.


Her er noen bilder fra utstillingen:
"Valentinsdagen",eller "Alle hjerters dag"

"Karneval"
"Julehøytiden"
Så var det treningen fra forrige uke da. 

Uke.3
Mandag: morgentur i blesten + løping 40min (2-2-3min x4, 1min pause)
Tirsdag: morgentur + styrke på bein og skuldre
Onsdag: morgentur + styrke på overkropp (m/mor)
Torsdag: morgentur + 60min ”rolig sykling”
Fredag: husvask + rask gange på mølla
Lørdag: sykling 20min, jogging 25min: 2-2,5-3min x2 (m/mor)

Søndag: slyngetrening

Til tross for mye (ekstremt mye) vind hele siste uken, så har jeg gått morgentur fire morgener den uken. *Klapp på skulderen til meg*.

På torsdagen var jeg litt sliten i kroppen, så jeg bestemte meg for å ta en rolig sykkeltur på Bryne. Innendørs, selvfølgelig, pga. vindforholdene. 
Egentlig så burde jeg jo ha tatt helt fri, eller bare gått en tur ute heller. Men siden jeg allerede kjeder meg såpass som jeg gjør på dagene, nå som jeg går hjemme hele tiden (sykemeldt) og i tillegg er helt alene hjemme, så valgte jeg heller å legge denne rolige sykkelturen til Sport4You. Slik at jeg på den måten også kom meg litt ut blant folk. 

Men, så er jo ikke jeg av den sorten som er så direkte flink til å holde det rolige tempoet som jeg skulle, i tillegg til at jeg holdt på en hel time (!), bare fordi jeg syntes det var så greit å sykle i dette tempoet, som da igjen førte til at jeg var like sliten etterpå som dagen før, som igjen førte til at jeg måtte innføre nok en rolig treningsøkt på fredagen(...)
Bare at på fredagen fikk jeg heldigvis med meg min mor på trening og sa til henne at jeg bare skulle denne dagen, ikke løpe. Og dét løftet holdt jeg, heldigvis!

Hehe, ikke mye å skrive hjem om akkurat. Men det er nå sånn treningen min er for tiden, hverken mer eller mindre. Jeg er fornøyd bare jeg får trent litt hver dag. Selv om jeg selvfølgelig gleder meg til våren kommer, og jeg får trent litt mer utendørs! :)


4 kommentarer:

  1. Så flink du er til å være aktiv!

    Den utstillingen du var så spennende ut, virkelig!

    Happy uke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, så snillt sagt av deg! Nå følte jeg meg med ett mye sprekere, hihi... :)

      Ja, det var en veldig kul utstilling. Både lærerik og interessant!
      Hvis du får anledning til å gå på noe sånt et sted i nærheten av deg, så vil jeg ihvertfall anbefale å ta en tur for å se den :)

      Slett
  2. Så koselig med tur:)
    Og så flink du er og vre aktiv, det er bra!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg syns det er viktig å finne på slike ting, sånn at jeg ikke glemmer hva som egentlig er viktig å ta vare på her i livet. Så derfor setter jeg veldig stor pris på slike stunder med mor <3

      Takk for det! :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!