tirsdag 7. januar 2014

Løiten Lys og juleselskap

Den femte dag jul hadde vi litt ekstra tid til overs på dagtid før vi skulle i Juleselskap på kveldstid til min tante og onkel. Så da reiste vi til Løiten Lys, et sted like utenfor Hamar hvor de driver med lys-støping (og tidligere brenneri av akevitt). 
Jeg, mor, Geir, mormor og mitt yngste søskenbarn i flokken, Kamilla.



Jammen kan det støpes og formes mye rart (og mye fint) av lys og stearin:










Ja, disse er faktisk laget av stearin(!)


Skogs-troll?
Stein-troll?

Til og med øl av lys (!)





Lyslykter


De har delt opp de ulike rommene i forskjellige tema, og pyntet og dekorert deretter med lys, servietter o.l
"Sølvrommet"
Eller kanskje glitter-rommet?

Sånn kan jeg gjerne ha hjemme hos meg :)

Med denne lysekronen i taket...!






Lys-trestubbe

De har også noen andre butikker der: "Brænderigata"



Skal det være et kakestykke (i stearin)?







Jeg fant garnet mitt! Hihi...


"The ballroom", hihi...




Det "røde rommet"

"Sølv-rommet"
Stilig bord-dekorasjon da?



Vel hjemme igjen på Hamar hos mormor, var det på tide med litt lunsj. Før jeg "måtte" tilbake til hotellet og løpe en halvtimes tid på mølla, før vi gjorde oss klar til kveldens happening; The Christmas-party i Drømmehuset (og ja, det heter faktisk "Drømmehuset"!)

Julelunsj hos mormor





Solnedgangen den kvelden
"Drikke-vogna"
Buffet-bordet
Mmm! Mye godt snadder her,ja! :)
Hjemmelaget koldtbord av vertskapet




(Litt av) søskenbarn-flokken

Etter maten var det underholdning:
Klar for litt underholdning
Med spill
og allsang

Så fikk vi dessert. Nydelige kaker (i allerede veldig mette mager):




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!