torsdag 4. juli 2013

Mine sommer-morgener :)

Jeg tipper at jeg ikke er den eneste av oss, som ofte tenker at jeg ikke helt klarer å få frem "den følelsen av sommer"?  Så lenge jeg kan huske, så har de siste somrene vært preget av "voksenlivets hverdag" aka. jobbing. Og jeg har liksom ikke fått den rette sommerfølelsen over meg. Antageligvis fordi jeg aldri har tatt noe ferieuker i løpet av sommeren, men heller (til nøds) tidlig høst.
Så nå, når jeg nesten faktisk har gått litt "tilbake i tid" og har sommerferie i ... 8uker (?), merker jeg at hvis jeg graver litt dypt inn i meg, at sommerfølelsen, den er der i år! Den er her nå, og jeg nyter det!

Vane-dyret som jeg jo er, så har jeg når jeg tenker meg enda litt mer om, også innplentet noen "sommer-morgen-rutiner". Som enkelt og greit består av disse tingene:

Først kaffekoppen
(lånt bilde)
Sammen med strikketøyet


Etterfulgt av en "liten" bunke med nytt lesestoff


Fordi jeg har meldt meg inn i DNT (ung)!


Og når jeg så har sittet med disse syslene ett par timer (!) etter at jeg har sagt hade til Geir, som dessverre må være den ansvarlige av oss og faktisk må jobbe, tar jeg på meg gå-skoene mine og går min faste morgen-runde. For ja, jeg er et vanedyr, og vanedyr går alltid samme runde når de går tur :)

Ofte tar jeg bilder på fine ting jeg oppdager langs veien, som i dag
Når alle disse sommer-rutinene mine er "utført", så spiser jeg frokost og så kan resten av sommer-dagen bare begynne. Jeg prøver å gjøre litt nyttige ting også, som å rydde litt i skuffer og skap, vaske klær osv. Ikke bare ta ut på kjekke aktiviteter. Rett og slett så nyter jeg det å ha ferie!

Har du ferie? Hva gjør du hvis du har hele dagen til rådighet? Og er du sånn som meg, som fort gjør ting til en vane?

6 kommentarer:

  1. Da må jeg si gratulerer med å ha meldt deg inn i DNT. Har selv mange gode minner fra årene mine som medlem. Nå er jeg jo så sjelden i Norge når det er fri. Har du noen "fjell-planer" for sommeren?

    Liker rutinene dine og gleder meg til å begynne med mine før sommeren tar slutt (men det forutsetter noen dager på rad hjemme).

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, ja det kan fort bli litt vanskelig å få "rutiner" på noe, så lenge du ikke oppholder deg på samme sted over et lengre tidsrom ;)

      Takk og takk. Jeg er dessverre ikke er "der" enda mtp. fjellturer over flere dager, og hytteturer m/utedo osv. Men har lyst å kommer "der" etterhvert. Så da er jo DNT et fint sted å melde seg inn i, tenkte jeg.
      Og så er det jo ganske mange muligheter for dagsturer óg da, og det er vel kanskje disse jeg har hatt mest i tankene da jeg ville melde meg inn.
      I tillegg til at jeg nå har sett i mor sine medlemsblader -og bøker som hun har fått (hun er også medlem), og da ser det jo såå gøy ut! :)

      Men, jeg har vel ihvertfall én plan for sommeren; og det er å bestige Preikestolen. Noe jeg faktisk aldri har gjort i mitt 25år lange liv. Og dét er nesten litt flaut, mtp. at det kun er litt over en times kjøretur herfra! (...)

      Slett
  2. Ja vet du....jeg tar meg også i å tenke ; "TIL sommeren..ja da skal jeg..."
    Hallo! det er sommer NÅ!....
    men det henger vel sammen med at vi har så lite varme og sol her. For meg er det essensielt å få sammenhengende sol & varme , i det minste 1 uke før man skal tre inn i en lang høst og vinter. Trenger å lade opp!
    Og her starter ikke en eneste dag uten kaffe! Må ha det, bare MÅ!
    :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, sånn har jeg det óg; kaffe må man ha. Så enkelt er det bare! ;)

      Håper du har en fin SOMMER der hos deg også. Ikke glem det; det er NÅ den er her, så bruk den godt. Hihi... ;)

      Slett
  3. Ja dette så jo ut som en fin plan for sommerdagen. Nydelig kopp du har også da. Kos deg i sommer du. Vel fortjent.
    Klem

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!