tirsdag 18. juni 2013

Wohoo! Joggeskoene er brukt igjen!

Jeg hadde fri fra skolen i går, så da valgte jeg å utnytte det ved å ta toget inn til Stavanger en tur. 
Det er jo såå mye spennende å se og oppleve i den byen, både av butikker, fine, gamle bygninger og koselige gater man kan spasere i, og bare drømme seg helt bort! 
I tillegg til de enorme cruiseskipene som legger til kai, nesten daglig.

Sjekk size`en!!
Domkirken i Stavanger ruver pent på toppen
 Så jeg tror det må være en blanding av et (veldig) godt humør etter by-turen, totalt avslappning i forkant og litt ekstra matinntak. For, hold dere fast; jeg jogget tur i går!!!!

Såååå glad! :D
Og litt svett...
 Ja, for jeg kan ikke akkurat kalle det for det jeg èn gang kalte for "løping". Eller, strengt tatt så har jeg vel kanskje aldri helt løpt, noen gang. Det har sikkert vært mer "jogging", tror jeg. Før det tilslutt endte ut med "subbing". Hehe...


Meen, nå har jeg altså vært ute på min første ... tur i joggeskoene, på sånn ca en hel evighet. Og jeg er superhappy!


Jeey me!
Litt påvirket av varmen kanskje??


Turen kom på litt i overkant av 5km mer nøyaktig 5,48km, men hvem teller? Ikke jeg ihvertfal!. Ikke på langt nær av det jeg èn gang (vet jeg) har løpt. Men, mye lenger enn hva jeg noen gang har løpt, de siste månedene. Så jeg er glad for det, jeg.

Jeg hverken kan eller vil si, at jeg er "back on track". Eller at jeg kommer til å øke noe særlig på lengde eller hyppighet på joggeturer fremover. Dèt tar jeg litt etterhvert. Selv om planen jo alltid har vært at jeg skal jogge nede på Mallorca i sommer. Kanskje jeg får bruke dette som en slags motivasjon til å fortsette?

Men det som iallefall er helt sikkert, er at sykling og løping er to helt ulike former for kondisjonstrening. Og om du er godt (?) trent i den ene grenen, så betyr det ikke noe overfor den andre grenen. Bare se hvordan pulsen min var i går; Treningsresultat 17.06.2013.
Heh, 162 i gj.puls, med en fart på 5:49min/km. Eh, ja, jeg tror jeg trygt kan si at jeg er rimelig out of shape når det kommer til løping. Unnskyld; jogging.

9 kommentarer:

  1. Så bra at bivirkningen av jogge/løpeturen var så positiv. Du ser iallefall skikkelig fresh ut. Og rosa bånd for å holde håret borte, det må jeg og ALLTID ha på i treningsøktene mine:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg var kjempeglad da jeg hadde kommet meg like hel hjem. Men det var også veldig slitsomt akkurat da det sto på! ;)
      Hihi, takk! Det rosa hårbåndet er liksom mitt må-ha på løpeturer, særlig ute i varmen. Når jeg tar det på, ja da er det liksom mye lettere å motivere seg på en merkelig måte ;)

      Slett
  2. Wohoo! Herlig!

    5,49 er løpetempo, du, altså ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det? Hmm, rart. For jeg føler meg mer som en trampende hvalross der jeg forsøker å løfte føttene så "lett" som jeg bare kan! Hihi...;p

      Slett
  3. Så bra at du kom deg på joggetur!
    Og 5km er ein distanse når ein har tatt ein løpepause - meir enn 5km blir gjerne litt mykje for stakkars beina, mens mindre, ja då får ein jo ikkje effekten av dei gode endorfinene, osv.
    Bra gjort!

    Stavanger virkar som ein veldig koseleg by altså, eg hadde fått skikkeleg reiselyst der trur eg, med havn og store skip...har jo vakse opp i ein havneby og får alltid lengsel ut etter å reise når eg ser skip og havner...

    Den løpetoppen frå Craft såg jo utruleg bra ut!!
    Og du virkar ikkje spesielt påverka av varmen etter løpeturen, om det ikkje er det gode humøret da... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tenker liksom også dèt (uff, igjen så tenker jeg for mye..;p) at 5km er jo såå mye bedre enn ingen kilometer liksom. Selv om jeg èn gang for lenge siden løp halvmaraton, så er jo ikke beina, som du sier, ikke lenger vant til å løpe- ei heller er kondisjonen og hjertet klar for mer utfordring sånn bang med en gang! :)

      Ja, Stavanger er virkelig fantasisk når det er så fint vær som vi (av og til) er så heldige å få oppleve. Rett og slett Stavanger in my heart :)
      (Har planer om å finne oss noe nærmere/i byen sånn snart, en gang. Så dèt gleder jeg meg til, hvis det blir en realitet)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!