fredag 21. desember 2012

Har julefreden endelig senket seg?

Puh! Da tror jeg endelig at jeg kan si meg ferdig med årets julegaver! Finally... 
I dag gjorde jeg siste rest på verket med de hjemmelagede julegavene. Ikke noe problem når du bare har de rette verktøyene (les: de überkule garn-nålene på bilde nedenfor!).  Og i går fikk eg kjøpt det som manglet av gaver til Geir.
Kanskje jeg bare skulle fortsette med skole i mange år til fremover, bare fordi det er så koselig å få være med på juleavslutninger? Hehe... 

Innholdet får vente til etter jul

Begynte juleferiens første dag på et aldri så lite (eller, langt) tannlegebesøk. (Nullhull btw.) Men det var ikke dét jeg skulle skrive om i dag, måtte bare kommentere én ting fra "den hendelsen" i dag: 
Det er ikke rart at det blir mye venting og komme-sent-inn-til-avtalt-tid på tannlegekontoret, når jeg har time klokken 8, og jeg ser at han som er tannlegen min kommer slentrende inn dørene klokken fem over åtte?? 

Men nok snakk om tannleger. *Grøss*... Over til noe litt mer hyggelig, nemlig garn! :D

På tirsdag som var, hadde Gjestal førjuls-salg og 50% på nesten hele butikken (utenom DuStoreAlpakka), og da måtte selvfølgelig jeg ta meg en liten tur for å handle inn litt "nødproviant". 
Her er det som ble med hjem i posen min:










Litt utstyr er også en nødvendighet
See på den søte broderings-saksen da! :)

Det ble kun bomulls-garn som ble kjøpt inn i denne omgang, så nå kan jeg strikke og hekle til den store gullmedaljen i julen. Hvis jeg får tid

Nå gjenstår det bare litt utskifting av lilla duker, til røde. Og få juletreet inn i foten sin, og pynte det. Hm... Tror jeg manglet litt girlander i fjor, så det må nok kjøpes i dag.
Og så må disse få plass på treet i år; juletre-pynt som jeg har fått fra England (London), av mor og lillesøster da de var der tidligere i desember. 
De tror de kan "kjøpe meg blid", siden jeg ikke fikk være med. Men da må de tro om igjen! :p


Hvordan ligger dere andre an med siste rest av juleforberedelser? Ferdige? Langt i fra? 
Jeg tror jeg har gått inn i en slags "fred" (har julefreden endelig funnet veien inn hos meg?), så jeg går egentlig bare rundt nå og "venter" på noe. Mer å gjøre? Mer stress? Jeg vet ikke hva, men det er kanskje bare det at alt stresset som nå har vært, med skole, julegaver, baking og alt, er ferdig. Og dét stresser meg. 

4 kommentarer:

  1. Gøy med garn da! Og jeg som gleder meg til å bli FERDIG med skolen slik at jeg kan bruke desember på julegaveLAGING og baking fremfor eksamenslesing og panikkhandling:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja det er vel forsåvidt jeg helt enig i. Jeg kan ikke vente med å bli ferdig på skolen (selv om det nå bare er ett år for min del da), slik at jeg kan få litt mer tid til juleforberedelser, og ikke bare tenke på skole og innleveringer hele tiden :)

      Slett
  2. Jeg er milevis unna ferdig.... men det plager meg ikke. Jeg får ikke gjort mer enn jeg får gjort; sånn er det med den saken! SÅ det er vel bare for meg å bestemme meg for å være fornøyd med det jeg rekker og ferdig med det ;-) Kos deg og slapp av nå; det fortjener du!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jo, du har vel rett i det. Skal gi det et ærlig forsøk :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!