torsdag 27. desember 2012

En aktiv 2.juledag!

Nå dere, skal jeg skryte av alt det jeg gjorde i går som kan kvalifiseres som "trening";
Først gikk jeg en tur på ca 1time, før frokost. Har funnet ut at det er på denne tiden av døgnet jeg faktisk trives best med meg selv, både med den fysiske treningsdelen, men også det psykiske "liker seg best" på morgenturene jeg har. Kanskje fordi at da har jeg hele verden for meg selv en liten stund?

Etter frokosten (som forøvrig ikke er av det slaget med minst kalorier), så satte jeg (og Geir) igang med en aldri så liten husvask, av det slaget som innebærer do-vask og gulv-vask (jadda, jeg vet at julen egentlig skal være husvaske-fri). Så da kan det jo hende at jeg fikk brent noen pittesmå kalorier her også.

Og såå, dro vi med oss skiene i bilen, og kjørte en liten (halv)time til et sted som heter Brekko, i Oltedal. Sånn ca det eneste stedet i mils omkrets, hvor det er en ørliten sjanse for å finne litt snø som vi kan gå på.
Der var det flere skiløyper å velge mellom, men vi safet med den korteste, og fikk gått oss vel 2,5km på langrennski. Jeg på mine glatte, smørefrie ski (og da snakker vi skikkelig glatte ski), og Geir på sine (også) smørefrie ski, bare at han faktisk kunne gå helt normalt fremover på skiene sine, i oppoverbakkene. Og omtrent måtte stake seg nedover i nedoverbakkene. For et syn sier jeg bare! Jeg holdt på å tisse på meg, så morsomt var det (for meg ihvertfall)! :)
Så da fikk jeg opp humøret litt i løpet av den turen!

På kvelden reiste jeg bort og trente litt styrke også. Bare sånn for å få en perfekt avslutning på dagen, 2.juledag:

-Markløft & skulderpress m/manualer
-Latsroing & skrå benkpress m/manualer
-Omvendt pec & franskpress (over hodet)
-Enarms hantelroing
-Bodysaw 

4 kommentarer:

  1. hehe måtte le litt av Geir sine ski.. minner litt om meg selv bare motsatt. Jeg smører men er lat og legger gjerne på glider og blått åkke som. En påske med skikkelig klisterføre så vedder jeg på det gled bedre bakover enn forover.. men men det var bra staketrening da :-)

    Fortsatt god romjul og godt nytt år til dere!! :-)

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Ønsker deg et riktig Godt Nytt år og lykke til med treningen.

    SvarSlett
  3. Heisann! Jeg har vært inne i bloggen din og lest flere ganger tidligere, jeg. Men dette er første gangen at jeg legger igjen en kommentar. Har sett at du er ivrig til å delta i løp. Noe jeg og liker godt. Har du noen løp i sikte i 2013?

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Line!
      For et sammentreff! Jeg har for ikke mange uker siden, også oppdaget deg og din blogg. Jeg er ikke alltid så flink på å kommentere alt jeg leser da, men jeg har lest bloggen din en stund nå :)

      Vet du, jeg satt nettopp senest i går, for å prøve å finne noen løp jeg vil bestemme meg for å delta i til neste år. Jeg ser at det faktisk er en hel del løp som går lokalt, så det er vel bare å skrive seg opp på de fleste. Hvis jeg orker :p
      Men, for å svare direkte på spørsmålet ditt, så har jeg ikke noen bestemte løp akkurat pr dags dato. Har dog veldig lyst å gå for et hel maraton i løpet av 2013, men det er ikke bestemt heelt enda ;)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!