torsdag 13. desember 2012

Første skituren på ...evigheter!

I går kom det uhorvelige mengder med snø her i Rogaland. Eller, det blir kanskje feil å skrive "i går", for det har egentlig ikke sluttet å snø siden det startet i går, på morgenenkvisten. Så det er altså... myye snø utenfor huset mitt i dag.

Så mye snø kom det i går, at jeg kunne teste de nye skiene mine (som ikke har vært brukt siden jeg kjøpte dem i fjor en gang!)
Dårlig brøytet sykkelsti (forståelig nok, siden all mannskap måtte konsentrere seg om bil-veiene), brukte jeg og mor over én time på litt over 6km! Treningsresultat 12.12.2012. Så jeg kjempet meg gjennom ca. 20cm (30?) snø hele veien. Jeg var litt svett da jeg kom hjem, men du verden så gøy! :)


Nå sitter jeg her og titter ut vinduet i andre etasje, og ser på all snøen(som forøvrig rakk opp til livet på mannen min). Jeg skal gjøre mitt beste med og ikke klage for mye, nå når vi endelig har fått så mye snø. Men problemet er vel mer det at her i Rogaland er vi ikke så vante med såå mye snø, og da skaper det naturlig nok en del kaos i trafikken. Som f.eks togene som er typ 1time forsinket. Og som jeg nå sitter og vurderer på, hvordan jeg skal komme meg til skolen.

Skal jeg reise en time før jeg pleier, for å rekke skolen (som bare er 3timer i dag)? Eller skal jeg bare holde meg innendørs, og få fravær for de 3 timene? Dere tenker sikkert at 3timers fravær ikke er allverden, men nå har det seg slik at jeg er veldig påpasselig med og ikke få fravær fra skolen, så det er liksom et lite dilemma jeg har i dag da..
Venter på svar fra læreren nå, i håp om at hun skal si at skolen blir stengt. Meen, det er vel for mye å håpe på dét :)

Imens kan dere som holder dere trygt innendørs i dag, nyte noen bilder fra meg

Snøfonn utenfor huset!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!