mandag 30. juni 2014

Uke.26

-Mandag: sykkeltur på nakamuraen 25,37km
-Tirsdag: rulleskitur 7,89km
-Onsdag: sykkeltur- langtur på raceren: Sjøveien-Bore-Tjelta-Hellestø-Ølberg-Sola stranden-Sola-IKM   45km
-Torsdag: styrketrening
-Fredag: løpetur langs sjøen 8,57km
-Lørdag: sykkeltur m/Geir (Risa-Undheim-Karslbu-Nærbø) 27,77km
-Søndag: tur til Eigerøy Fyr + styrketrening

Ukens første trening tok jeg i sterk motvind på nakamuraen min (mtb). Jeg hadde forhåndsavtalt med mannen om at jeg kunne sykle ønsket distanse og så skulle jeg ringe til han for henting når jeg var lei.
Du kan trygt si at jeg valgte feil vei...
Syklet til Bryne, Kverneland og Øksnevadporten, før jeg svingte opp mot Klepp St. Videre syklet jeg til Klepp sentrum og ble så plukket opp av Geir ved Braut/Horpestad. Det ble litt over 25km det, i sterk motvind...

På tirsdagen var det endelig mulig for meg å gå på rulleski igjen! (Har ventet på den rette dagen med litt mindre vind) Men jeg tror kanskje at jeg har gått for lenge uten å trene på stakingen, for denne turen var egentlig bare tung å gå. Så jeg må nok forsøke å gå litt oftere så jeg ikke kommer helt ute av form igjen (trening er virkelig ferskvare!)


På onsdagen ville jeg sykle langtur på Trek´en. Så da bestemte jeg meg for at jeg skulle sykle på dagtid (for da er det som regel varmest i været), og at jeg skulle sykle inn til jobben til mannen.
Jeg har skrevet eget innlegg med referat fra turen her.


På torsdagen trente jeg styrke, og så løp jeg en tur på fredagen. Faktisk, for første gang i mitt liv så løp jogget jeg langs ved sjøen. Så nærme som det er mulig å komme vannet faktisk, uten å risikere og bli våt på beina!
Jeg startet ved Obrestad Havn. Løp langs Kongeveien i ulendt terreng (blant alle kuene) til Hå gml. Prestegard, over hengebrua der og videre til Nærland (og innom noen blindveier der), før jeg løp siste rest av turen i sanddynene på Refnes-stranda. Ble hentet av Geir like ved mini-flyplassen som ligger der.

Og, da jeg innså at det eneste stedet jeg kjente "vondter" på, var under føtttene (gnagsår), så steg humøret helt til topps! Det var virkelig en deilig sommerkveld denne fredagen - vindstille (ikke en bølge på vannet), sol, varmt og helt fredelig rundt meg. Nesten ikke en sjel som var ute på tur den kvelden (merkelig nok)...


På lørdagen fikk jeg med meg Geir på sykkelen igjen (han har hatt en liten sykkelpause siden NSR). Vi syklet oppover mot Risa og Undheim, og så videre opp (!) til vi kom til Karlsbu og syklet så nedover igjen til lavlandet, mot Varhaug og Nærbø.


På søndagen (i går) var vi ute nesten hele dagen. Vi har hatt besøk av familie fra Hamar denne helgen, så vi hadde bestemt oss for å vie søndagen til en tur ut til Eigerøy Fyr (bilde-rapport kommer senere). En tur på ca 5km hver vei, i kuppert terreng.
Jeg rakk også en kjapp styrkeøkt på Bryne, før jeg hoppet i dysjen på kvelden.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!