mandag 21. april 2014

Påskecamp-ish

Påsken er jo ikke helt over enda, men dét er uke.16. Så da blir det en liten ukesoppdatering fra meg i dag, 2.påskedag. Både på treningsfronten og på den "private" fronten.

Uke.16
Mandag: joggetur (i kraftig (!) vind) -7,08km *stolt*
Tirsdag: styrketrening m/mor
Onsdag: løpetur i Sandtangen (mor gikk) 6,41km
Skjær-Torsdag: sykkeltur m/Geir (Hå Gml) 15,17km *påskekveldsmat*
Lang-Fredag: rulleski 8,76km *selskap for Lukas*
Påskeaften (lørdag): løpetur (Høyland-Kåsen) 8,12km *sliten*
1.påskedag (søndag): sykkeltur (Rundt Frøylandsvannet) 36km & tur rundt Melsvannet 4km m/C&AB

Uken startet med stiv kuling, føltes det som. Mye vind var det iallefall, og jeg skulle ut på løpetur.
Det er litt rart det der egentlig, for når jeg bare har bestemt meg for at jeg skal løpe, så klarer jeg det. Bare løpe. Selv om det var aldri så mye vind, hele dagen, så klarte jeg å blokke det helt ut og bare løpe. Med godt festet hår i strikker, hehe...
Det gikk seint, veldig seint, men jeg klarte å logge inn 7km til slutt, på 43min...

Den eneste styrkeøkten denne uken, ble utført på tirsdagen med mor. Huff, jeg har visst blitt litt slakk på den fronten i det siste. Jaja, det tar seg vel opp igjen når det nærmer seg høst kan jeg tenke meg.

Følte det gikk såpass bra på mandagens løpeøkt, at jeg hadde lyst til å løpe igjen på onsdagen. De har startet opp noe som heter onsdagstempo(?) i Sandtangen, Bryne friidrett, som jeg har hatt litt lyst til å være med på (sikkert noe ála SRM). Men jeg turte ikke være med denne gangen heller. Tror jeg er litt for redd for at alle andre skal være så mye bedre enn meg, og løpe fortere enn meg, og komme i mål lenge før meg. Sikkert bare tulletanker, men jeg bestemte meg for heller å løpe i ensomhet også denne dagen
Så da tok jeg med meg mor, hun gikk tur mens jeg løp. Litt mer sliten denne turen. Kanskje jeg ikke skulle løpt enda...

På torsdagen, altså det som var skjærtorsdag, var vi bedt bort til foreldrene mine på Påskemat. En tradisjon som vi har hatt i mange år nå, hvor vi spiser det meste av mat som er gult.



Før vi skulle dit bort, rakk vi en liten sykkeltur jeg og Geir, til Hå Gamle Prestegård og hjem igjen.

Langfredagen ble feiret hos vår nevø som ble 1 år. Men til og med da klarte jeg å smette inn en liten treningsøkt, en "ski-økt" faktisk. Syntes liksom at jeg måtte få til ihvertfall én økt som innebar ordet "ski" denne påsken. Selv om det ikke var på snø...

Uff, lørdagens løpeøkt var alt annet enn noe å skryte av iallefall. I løpet av 8km stoppet jeg for å gå hele 14 (!) ganger. Tror ikke egentlig at det var beina det var noe feil med denne gangen, antagelig mer hodet som ikke var helt "med".

På søndagen, altså i går, følte jeg virkelig at jeg fikk utnyttet dagen og det fantastiske været fullt ut!
Da syklet først jeg og Geir en lang tur, rundt Frøylandsvannet og hjem igjen.


Før vi avtalte med broren til Geir om at vi skulle ta oss en gå-tur rundt Melsvannet sammen med hans familie. Så var plutselig 3,6mil syklet og 4km gått den dagen.

Rett og slett en fin påskecamp (som Silja så fint sa det) i år!





4 kommentarer:

  1. Good! Påskecamp er påskecamp - uansett! Og jeg synes du skal kvinne deg opp til å delta på det onsdagsløpet altså; det tror jeg du vokser på.... jeg husker at jeg løp uten tidtaking de første gangene jeg var med på SRM (for mange-mange-mange år siden). Og jeg løp lenge uten brikke altså..... fordi jeg følte at jeg var dårlig og ikke turte. Du har jo deltatt på andre løp så jeg er overbevist om at du bare må ta skrittet å tørre å delta og så kommer du til å ha stor glede av det senere ;-) Ååååå jeg håper du tør å delta neste onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff ja, jeg må kanskje det. Ikke at det er noe å "huffe" for akkurat, det er jo ikke såå skummelt heller. Men det er liksom bare den første "dytten" som må til, og faktisk gjøre det.
      Kanskje jeg tørr denne gangen. Og særlig hvis det er litt flere deltakere også denne onsdagen, som det ikke er påskeferie (da blir det liksom litt mindre skummelt, for da er det ikke så lett å "skille seg ut" i mengden)

      Slett
  2. Den sperra di må du bli kvitt. Jeg er selv den dårligste på crossfit hver eneste uke. Det har blitt endel ganger. Jeg tenker som så at noen må jo være dårligst og. Dessuten, jeg gruser mange der i andre aktiviteter og ferdigheter. Resultat: uavgjort. Sånn er det nok med deg og "dine ting" og. Kjedelig å være god i alt, hva skal en jobbe med da, liksom?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, du har så rett i det Line. Noen må jo være sist, og jeg kan godt være den personen jeg ;)
      Det er "bare" å hoppe i det, selv om det ikke alltid er så lett...

      Men nå kan jeg altså skryte på meg å ha deltatt i går da! Selv om jeg klarte det mesterstykket å løpe for langt (merket for "snu" var borte på veien jeg løp), så det ble ca 1 1/2 km for langt i går, hehe...

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!