mandag 7. april 2014

Uventet Oslotur? Ja takk!

Hva er det jeg ser? Hele fire økter i joggeskoene siste uke! Virkelig?! Ja, da det jo ha vært en rimelig god treningsuke i forrige uke da.
Dette kan jeg vel kanskje ta som et tegn på at det begynner å løsne litt på løpefronten også da? Det er ihvertfall lov å håpe :)

Uke.14
Mandag: joggetur (Sandtangen) m/mor og Geir 6,21km
Tirsdag: Storhaugturen rundt 8,5km + 4 øvelser for skuldre m/strikk
Onsdag: (jsi) joggetur (Sandtangen) 5,18km
Torsdag: sykkeltur (Nordsjøveien, Klepp, Bryne, Line, Torland) 36km
Fredag: joggetur m/mor (Sandtangen&Bryne Sentrum) 5,64km
Lørdag: morgentur + styrketrening m/mor

Søndag: løpetur (Hognestad – Tu) 5,84km

Fikk endelig tid til å klemme inn en liten styrkeøkt på lørdagen (ja, det var den dagen da det var stygt vær, hehe...) Med litt alternative øvelser som jeg har fått av fysio, og noen som ble kuttet ut, pga. skulderskaden min. Kjente det faktisk fordetom, så neste gang skal jeg forsøke å kutte ut knebøy og/eller markløft, for å se om det hjelper.

Var på salg på Spinn-butikken på Sandnes på lørdagen, og kom hjem med noe som jeg lenge har ønsket meg. Nemlig fóret vintersko! Så nå er jeg klar for en ny kulde-periode.


I dag tror jeg at jeg skal lokke med meg Geir på en liten sykkeltur. Man må liksom utnytte de dagene som man får med fint vær. For i morgen er dagen som vi så lenge har trent oss opp til; Hålandsvannet Halvmaraton (vi skal løpe 7km/én runde).

På onsdag reiser vi visst plutselig (!) til Oslo for noen dager (jeg og Geir). Noen Geir  har klart å bestille flybilettene som skulle være i mai, til april i stedetfor (konfirmasjon i mai), altså 9-11.april og ikke mai. Så da ble det altså plutselig en uventet Oslo-tur på meg nå! Dét sier jeg ikke nei takk til, foråsidetsånn! :)
Joggeskoene blir med, selvfølgelig. Så hvis noen har noen gode (løpe)tur-forslag til meg (bor på Scandic Byporten), så tar jeg veldig gjerne imot! (Vurderte et øyeblikk på om jeg skulle vært med på SRM på onsdagen, men tror jeg dropper det siden jeg skal delta i løp på tirsdagen)

Ha en fin uke! Så hører dere plutselig fra meg fra Oslo :)

9 kommentarer:

  1. Heisan, spring langs Akerselva, kjempefint og ikkje langt frå Byporten:) Kos deg i Oslo og SRM er slett ikkje dumt å vurdere. Eit fint løp.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset, Kristin. Tror jeg må vurdere den "løypa" ja, for det er jo så fint der :)

      Slett
  2. prøv parken Guro!
    www.treningscamp.com
    Åtte sharp:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kult! Dette opplegget hadde jeg nesten glemt at var i Oslo!
      Tror jeg dessverre må si nei takk denne gangen, siden jeg deltar i løp i dag (tirsdag). Det blir nok mer rolig løping på meg denne gangen jeg er i Oslo, og evt. ikke før torsdagen (trenger litt hvile dager derpå). Men tusen takk for at du tipset meg om dette :)

      Slett
  3. Sporty! du har jammen fått lagt inn mange løpeøkter nå! Bra! Og du, neste gang du PLUTSELIG tar en Oslotur, vil jeg treffe deg! :) jeg setter nesa mot sydligere strøk nå, kos deg i Oslo, og LYKKE TIL med konkurransen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Janne! Jeg ble ganske fornøyd med meg selv da jeg fant ut at jeg hadde fått til så mye løping sist uke :)

      Vet du, jeg tenkte faktisk på om jeg skulle spørre deg om du ville være med på en løpetur når jeg kom til Oslo. Men, så var jeg nok litt for feig til å ta steget med å spørre deg :p
      God tur og kos deg masse i sydligere strøk! Kan tenke meg at det blir deilig å få litt varm luft under beina for en stund...
      Forhåpentligvis så er jeg enda mer "vågal" neste gang, og tar kontakt med deg litt før to dager i forkant! ;)

      Slett
  4. Når drar du hjem 11. april? Er det sånn at du rekker Oslo Roadrunners lørdag klokka ti på Sognsvann?

    SvarSlett
  5. Hei Line! Jeg rekker dessverre akkurat ikke lørdagens trening. Vi reiser hjem på fredag ettermiddag...
    Hadde det ikke vært for at jeg deltok i løp i går, så hadde jeg hatt veldig lyst til å vært med der oppe i kveld og. Men men, kanskje neste gang :)

    SvarSlett
  6. Ja, såklart, 11. april er jo fredag og ikke lørdag. Surrehue meg....Håper du har det fint inne i storbyen akkurat nå!

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!