fredag 18. april 2014

Oslo - Dag 2

Dag nummer to i Oslo var like kald som den første dagen. Men siden vi hadde planlagt å ta turen ut til Bygdøy, for å besøke Norsk Folkemuseum og vi visste at mye av dagen kom til å foregå utendørs, så måtte vi jammen meg innom XXL en tur til, for å kjøpe noen enda litt tykkere ullgensere. 


Vi satte oss på bussen, og fikk sett mye fint på veien utover.


Jeg har aldri vært der før, så jeg gledet meg veldig til å få se alt som var. For det jeg har sett på bilder fra stedet, så har jeg fått inntrykk av at det er veldig fint der. Og det var det óg!




Hmm, har vi litt problemer med kameraet, eller?


Neihei...




Gammelt klasserom
Alle fargene som har vært på veggen tidligere

Gammelt bedehus

Gammel overnattingskoie
Stavkirke 

Inngansportal





Her skulle jeg ha giftet meg da....!






Vi fant Jærhuset også






Etter en kald fornøyelse ute, gikk vi innenfor og så på alle utstillingene som var der.
 Èn av dem som jeg hadde gledet meg veldig til å se, var det mye omtalte strikkeutstillingen. 

Gammel symaskin



Tok så bussen tilbake til Oslo, og spiste lunsj på en "bagel-café". 


Vandret litt langs med Akerselva




Kunst på veggen

For så å starte på en liten "bussferd" rundt omkring i Oslo, helt uvitende om hvor vi skulle hen. Kun fordi vi ikke hadde noe annet på planen den dagen og vi hadde lyst til å se "litt av Oslo", satte vi oss på første og beste buss som kom, kjørte til stoppestedet dens, og hoppet så på neste rute som kom! 


Ute på nye eventyr!

Spiste kveldsmat på HardRockCafé.


4 kommentarer:

  1. Dere fikk vært litt rundt omkring i Oslo ser jeg ;-) Ser også ut som dere hadde en virkelig koselig tur i hovedstaden!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, vi fikk se litt av hvert på denne turen. Og så var det så gøy å kjøre trikk! Hihi... ;)
      Jaa, vi hadde det kjempekoselig. Det eneste som var litt kjedelig med turen, var de to dagene som var så kalde. Men men, nå har jeg lært dét og (aldri reis til Oslo uten ull, hehe...)

      God påske!

      Slett
  2. Ser ut som dere koser dere når dere er på tur. Lenge siden jeg har vært på Bygdøy... Kanskje jeg må dit igjen. God påske

    SvarSlett
    Svar
    1. Jaa, du må ta med deg mannen din dit en tur en dag. Der er det jo så mye som dere kan ta bilde av óg! :D

      God påske Terese!

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!