torsdag 17. april 2014

Oslo - Dag 1

Dagen etter at vi hadde vært med i løpet rundt Hålandsvannet, satte vi oss på et tidlig (!) fly til Oslo, av den enkle grunn at "noen" hadde feilbooket biletter til 9.april i stedet for 9.mai det var ikke meg. Så da måtte jeg "dessverre" ta en tur ekstra til hovedstaden (hihi....)

Det startet med sol og fint vær, over skyene. Men da vi kom frem til Oslo, skjønte vi jo fort at den ulla som hadde blitt liggende igjen hjemme, ikke burde ligget hjemme... 


Karamellkaffe fra Starbucks - til frokost
Frokost nummer 2


Vi lå på Scandic Byporten, med andre ord midt i sentrum (perfekt)!


Prøvde å ta noen bilder av Byportens utstillingspynt, uten særlig bra resultat. 
Men, kul påskepynt var det ihvertfall!

(Såper fra Lush)

Mye veiarbeid

Etter innsjekk på hotell og litt orientering og kjøp av ullgensere på XXL, var vi klar for det hovedstaden hadde å by på:

FotoVideo - et must for fotoglade mennesker


"Eldorado" - et slags kultursted/kino? Fint var det iallefall


Blomsterbutikk med fin pynt utenfor



Jeg hører ofte om "eldre damer" som alltid må innom Glasmagasinet hvis de er i byen. Til nå, har jeg aldri helt skjønt hvorfor. Men, da vi gikk innenfor og jeg skjønte var som var i etasjen under, daa skjønte jeg det! 
Og jeg kommer nok også til å bli én av de damene som "alltid må innom Glasmagasinet" hver gang jeg er i Oslo nå. For bare se hva som gjemte seg der:


Husfliden! 



(Kan også nevne at min bedre halvdel ikke var såå begeistret for mitt ny(de)lige funn i kjelleren)


Vi fant "Finn-butikken" på vår ferd, og den måtte selvfølgelig sjekkes ut




"Finn-katten"




Med en egen brudeavdeling! Igjen, noe min bedre halvdel ikke ønsket å være en del av




Etter mye om og men, gåing frem og tilbake, flere forsøk på å finne et "egnet sted" for å spise lunsj, endte vi opp på samme sted som sist gang; Peppes. 
Og som alltid, gikk vi like stappmette ut igjen. Det skjer hver gang... 


Geir trengte en liten middagshvil, før vi løste inn OsloPass (som førte til en ubeskrivelig deilig "frihetsfølelse", fordi vi kan reise så mye vi vil med kollektiv trafikk), og satte kursen mot Mathallen. 
Vi følte at vi hadde brukt beina nok denne dagen, så derfor tok vi trikk og buss resten av dagen. Jeg liker trikken!


Nytt forsøk


Mathallen har sjokolade som tema denne måneden. Og når det nærmet seg påske da vi var der, så var det jo ikke mindre påskegodteri rundt omkring heller!



Kveldsmaten ble spist på Friday´s (skal spare dere for "matbilde" derfra denne gangen). Alltid like god mat der, og god service! :) 

Neste gang kommer del 2 fra turen. God påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!