tirsdag 22. april 2014

Oslo - Dag 3

Den siste dagen vår i hovedstaden (for denne gang) var vi så heldige å få oppleve solskinn hele dagen! Så da kunne vi pakke bort alt som inneholdt ull i seg, og bare nyte varmen!

Geir hadde veldig lyst til å prøve de berømte makronene til Pascal, så dét måtte vi da kunne ordne når vi førstes var ute på farten.
Glad som jeg er i å dokumentere alt på kamera, så måtte jeg såklart ta bilder inne på butikken. Det var jo såå mye påske-fint der!





Vi tok med oss makronene, og gikk en tur på Akershus Festning.



Dét gjorde også Kongeskipet, på en måte. Hihi...






Lunsjen ble denne dagen inntatt midt på OsloS. Eller, utenfor da.





Vi har hatt noen dårlige erfaringer med å komme litt sent til innsjekk (til flyet) ett par ganger, så vi bestemte oss for at vi skulle ha god tid denne gangen. Uten stress. Faktisk, så hadde vi beregnet så god tid denne gangen, at vi hadde tid til et aldri så lite stopp på Lillestrøm.


Med koffertene på slep...


Og hva skulle vi finne på i Lillestrøm da mon tro?


Jo, vi besøker bare de strikkebutikkene som vi/jeg vet om at finnes i byen! 



Ikke bleiekake, men strikkekake!





Og nei, dette var ikke dagens kveldsmat. Hehe... 
Bare et lite vente-måltid, siden vi hadde så god tid på Gardemoen :)


Så var det dessverre ikke mer Oslo på oss i denne omgang. Men, det er ikke lenge til vi igjen skal sette snuten østover. For da er vi bedt i konfirmasjon på Hamar, og hva passer vel bedre enn en liten svipptur innom Oslo da óg?  *smilefjes*

4 kommentarer:

  1. I loooove Pascal, og hva med deg?

    Strikkebutikk, i Lillestrøm? (jeg jobber i byen). Den har jeg ikke sett. Byen er forøvrig kjent for å ha etpar særdeles bra interiørbutikker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, hele to stykker butikker faktisk! Kanskje ikke så rart at du ikke har sett (etter) dem, siden en strikkebutikk antageligvis ikke er det første du ser etter av småbutikker... ;)
      Men det så ut til å være en riktig så koselig by ja. Har jo tidligere bare vært på "den andre siden" av togstasjonen, den veien som går bort til Varemessa. Så det var fint å kunne ta seg tid til å se litt av byen :)

      Jeg spiser ikke så mye søtsaker (m/sukker), så den jobben overlot jeg fullt og helt til Geir. Tror ikke akkurat at han syntes det var så veldig trist at han fikk spise opp alle selv heller, hihi... Men han kunne ihvertfall konstatere at makroner - dét er verdt pengene! :)

      Slett
  2. Årh, gitt om de makronene skal testes neste gang jeg er i Oslo :-)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!