mandag 10. september 2012

Motvind vs. medvind

Jeg var faktisk litt bekymra for hvordan kroppen min skulle takle det å løpe Veslemøy-løpet på lørdag, siden jeg ikke var heelt frisk fra den lille forkjølelsen min. Men tror det gikk relativt fint. Jeg er fremdeles litt snørrete i dag, men tror ikke ting ble forverret noe særlig pga. det.
Så da ble det en aldri så liten restitusjonstur i går, søndag. Jeg bestemte meg for at jeg skulle løpe i et rolig, behagelig tempo hele turen. Og gud ble det en rolig (sein) tur de første 3 kilometerne. Jeg løp en av den vanlige turene jeg har her i området, rundt Rangen. Og for de som er kjent her; det var bare motvind helt opp til Åna Fengsel.. Sånn type mellom 5:40 - 6:00 i fart, hele tiden opp der.
Men da merket jeg jo også godt når jeg snudde retning, mot Nærbø igjen. For da fikk jeg jo medvind. Og du kan tro det ble litt mer fart i beina da! Da lå jeg på under 5 i fart ett langt stykke tilbake til Nærbø.
Se...

Æsj, liker ikke skitne sko...


 Det er en helt ubeskrivelig deilig følelse, det å ha løpt i seig motvind en god stund, for så å få medvind! Da blir alt så mye lettere.. Jeg må også innrømme at jeg trodde de 3 første kilometerne, hadde jeg gjort noe dumt ved å legge ut på løpetur i går, men kom frem til at det nok bare var vinden som spilte meg ett puss :)




Så da endte turen med disse resultatene

  • Distanse- 9,13km
  • Tid- 49min
  • Gj.fart- 5:24min/km
  • Gj.puls- 160


Tilslutt, forrige ukes totaler:

  • Mandag- gym på skolen
  • Tirsdag- 12,4km
  • Onsdag- Styrketrening, på Elixia
  • Torsdag- 9,8km
  • Fredag- Styrkeøkt med lillesøster, på Jæren Sportssenter
  • Lørdag- 15,4km
  • Søndag- 9,13km
Totalt tilbakelagte kilometer sist uke: 46,7km

4 kommentarer:

  1. Utrolig imponerende distanse som ble tilbakelagt forrige uke! All ære :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for de snille ordene :)
      Må nok gi en del av æren til halvmaraton-løpet i Stavanger sist lørdag. Den slukte jo 2 mil, bare den alene :)

      Slett
  2. Så søt du er! Stå på, du er kjempeflink å løpe altså=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, takk for det du :)
      Du er ganske søt du også da! ;)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!