fredag 14. september 2012

Inne-hobby

Her ser dere hva jeg bedrev med en kald og sur høstkveld i går

Fikk skikkelig høststemning da jeg satt ved bordet og hørte regnet tromme på ruten, og vinden ruske i trærne. "Nå er det høst" tenkte jeg, dessverre.
Men, det posistive med at det er høst, er jo det at da nærmer Julen seg med store steg! Og dét kan jeg like! Faktisk så er julen noe jeg gleder meg til nesten hele året. Det er så koselig...
Med julemusikk, julebakst, (litt stress, men mest gøy med) julegavehandling i stressende, overfylte handlesenter. Juledufter i huset, og alt annet som også hører juleforberedelser til. Jeg er rett og slett ett ordentlig jule-menneske :)

Så da kan dere kanskje tenke dere hva jeg hørte på i går, når jeg satt med min nye "inne-hobby"? Jo, det var nettopp dét; julemusikk! ;) Det gir meg en slags deilig og indre ro. Med en gang jeg hører julesanger, så slapper jeg av og kobler ut alt som måtte stresse meg for øyeblikket.

Noen, eller de fleste sikkert, mener nok det er alt for tidlig med å glede seg til jul allerede nå, i september. Men jeg ønsker å glede meg mest mulig til høytiden, siden det tross alt er like mye tiden før jul, som er en deilig tid. Så da må jeg begynne nå. 
Jeg har sånt sett fått streng beskjed av Geir, at jeg må ihvertfall vente til etter sommerferien med dette. Men siden vi ikke har dratt på noen ferie enda, og ikke skal det heller før høstferien, så må jeg bare rett og slett begynne nå! For å "ha tid" til all "gledingen" :)

Så det var dét min torsdagskveld besto av da; pusling med perlene mine, og høre på julemusikk! 

Nå skal jeg visst ut en tur og løpe... Men når jeg ser ut, og hører været, så kan jeg si med én gang at jeg ikke gleder meg noe særlig til det! Håper bare at det går litt bedre i dag, mtp. at jeg tross alt hadde en restitusjonsdag i går. 
Og så blir det familieselskap etter på. Hvor jeg er blitt lovet lavkarbo-muffins! Eller, ihverfall sukkerfrie muffins. Og mer enn dét kan jeg jo ikke forlange? Jeg er bare så glad for at de andre i familien min nå endelig har skjønt hvordan jeg vil leve, mtp. kosthold og trening, og støtter meg i dét :)

4 kommentarer:

  1. Haha, du er enda mer juleglad enn meg :) Men når jeg leste dette, begynner jeg også å glede meg skikkelig til førjulstiden! (Det dumme er bare at det ikke er så greit å løpe ute da...!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det spørs om jeg ikke snart må vurdere inne-løping(selv om det egentlig er ganske kjedelig, uten tv..). Eller så må jeg gå til innkjøp av noen skikkelige "ute-løpe-klær" :)

      Så gøy at det faktisk er noen som er (ihvertfall nesten) like glad i jul som meg da! Det er jo slik en koselig tid vi går i møte nå <3

      Slett
  2. Åi, en som løper og perler! Det gjør jeg og:) Du er flinkere til å løpe da.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Trikset vil jo bli, for meg iallfall, å klare og kombinere begge deler. Både trening óg perling :)

      Du har jo laget utrolig mye fint da! Jeg må nok legge deg til i blogg-leselisten min, og fortsette å bli inspirert av alt det vakre du lager :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!