søndag 9. september 2012

Fra Knudaheio til Høyhuset på Jæren

Her klargjøres skoene for å delta på Veslemøy-løpet. Et løp som var 15,4km langt, og gikk fra Arne Garborg´s "hytte" på Knudaheiå, og til Bryne sitt nye senter om dikteren. 


Heihei! :)
Løps-traséen for de som er litt lokalkjente i området:
Starten gikk som sagt fra Knudaheio.
Først løp vi ned til Undheim, forbi Risa, og så løp vi rett opp til "heimen" hans. Deretter gikk turen videre til Mossige, opp en lang bakke, og så fortsatte det på div. grus-stier bortover til Fosse, Fotland Mølle og Time Kirke. Der kom det akkurat en hvit limousin, med brud inni (regner jeg med), så jeg vurderte et lite (...) øyeblikk om jeg skulle vente der til hun kom ut. Hehe... Men så kom jeg på at jeg jo var med i et løp, og at jeg akkurat var i ferd med å innhente en av damene i løpetv- så da måtte jeg jo bare løpe videre da!

Jeg pleier å tenke sånn i løp, at hvis jeg er litt lenger bak en person (særlig damer, siden det er "dame-klasser" og "herre-klasser"), at hvis det er kun denne personen som avgjør om jeg blir blant topp tre i klassen, så skal jeg jammen meg gjøre alt jeg kan for å ta henne igjen, og løpe forbi den personen! 
Så da prøvde jeg jo på det. Og det klarte jeg, lett! Jeg løp tom. forbi noen mannfolk i løpet av turen, og dét er jo alltid stas da!
Klar til start, på toppen av Knudaheio
Men tilbake til løpet; Da vi hadde passert Time Kirken løp vi ned på "veien" igjen, og mot 1900-svingen. Deretter inn mot Bryne, forbi Spar og så til Høyhuset, hvor mål var.  
Jeg løp på tiden 01.17.51, og kom på 3.plass(i kvinneklassen)! Trude kom på 2.plass med tiden 01.16.12, og 1.plass ble løpt på tiden 01.10.10. 
Det var et veldig fint løp, sånn sett bortifra de regndråpene og motvinden som fant sted noen ganger i løpet av turen. Jeg syns det var godt arrangert, og veldig fin løype-trasé med fine veier og flott landskap å løpe i! 
Jeg stiller gjerne igjen neste år, hvis det arrangeres flere ganger :)

En fornøyd Guro som blir hentet av sjåføren, med medalje rundt halsen. Høyhuset i bakgrunnen, som er så høyt at det ikke er mulig å få med hele på bildet!




For de som ønsker å se nærmere på hvordan jeg løp mtp. fart i løpet av turen, så kan det sees i nærmere ettersyn her:
Treningsresultat fra Veslemøy-løpet.

  • Distanse- 15,4km
  • Tid- 1t, 17min, 51sek
  • Gj.fart- 5:05min/km (litt missvisende, siden det var mye oppover og nedover)
  • Gj.puls- 168
Ja foressten, et tips til arrangørene til neste år; da må vi få sikkerhetsnåler til å feste startnummeret med, slik at det ikke faller av med en gang. Ellers blir det seende slik ut:
Sammenklistret i lommen, og umulig å få fra hverandre...

2 kommentarer:

  1. Du er kjempe sprek, nærmer deg Trude mer og mer for hvert løp..så pass deg Trude he, he...jeg vil også vere så sprek:)

    SvarSlett
  2. Hehe, takk for det! Men jeg tviler på at jeg noen gang klarer å slå Trude. Hun er så rask :)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!