torsdag 27. september 2012

Intervaller i Sandtangen

Så. Da var jeg igang. Med intervalltreningen: Treningsøkten i går kan dere jo bedømme selv.
Sted: Sandtangen på Bryne. 5 runder, med en relativt bratt bakketopp, pluss "en halv" bakke " på hver av de 5 rundene. I følge klokka har jeg visst løpt litt raskere for hver runde også, og dét er jo bra da.

Men egentlig så er jeg ikke så veldig fornøyd med økten i går, til første gang på lenge med slik type trening. For jeg likte ikke så godt det klokka viste på resultater. Der står det nemlig at jeg kun har vært i sone 5 i hele  2 og ett halvt minutt(...). Ikke akkurat det du tenker at pulsen skal ligge på, hvis du "liksom har trent intervall". Da skal (burde) det vel vært litt lenger i sone 5? Menmen, jeg ser nå jeg har fått en slags kurve til tross for det da. Og så får jeg bare prøve mer etter hvert, utover de neste øktene. For det blir flere, det lover jeg. Måtte bare ta det litt easy i går, siden det var så lenge siden sist.

Egentlig så er det jo litt deilig(?) å føle seg så sliten og andpusten, mens det pågår. I tillegg til den gode følelsen etterpå, om at du faktisk har gjort noe bra for kroppen din! For ikke å snakke om den tingen som kanskje er det mest positive ved intervall-trening; nemlig det at du blir så fort ferdig med treningen den dagen! :)

Det som jeg ikke synes er så positivt med intervall-trening, er det at jeg ikke får opp på klokka, så og så mye kalorier forbrent. Eller altså, jeg får det jo opp på displayet. Men ved slike korte økter, så står det jo et mye lavere tall enn hvis det hadde vært en langtur f.eks. Og dét spiller litt (endel) inn på psyken min. Mulig det også er derfor jeg har løpt mye langturer i det siste (itillegg til at jeg har tenkt det er nødvendig med en del langturer, siden jeg skulle være med i halvmaraton).

Så altså, første intervall er utført nå. Og da gjenstår det bare å vente på resultatene (hehe...)!

Bildebevis!



3 kommentarer:

  1. Gratulerer:) Intervaller er for min del mine favoritt økter. spesielt 1000metere. Trenger ikke være så opptatt av pulsen hvis du kjører mer en 5 intervaller, ihvertfall før de 2-3siste. Gir positiv treningsfølelese å holde litt igjen de første draga :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! :)
      Da hører jeg på deg, og velger å være fornøyd med gårsdagens økt!
      Jeg er nok mest glad i bakkeintervaller jeg, sikkert fordi jeg føler det nesten er "lettere" å gjennomføre. Særlig siden jeg ikke har tredemølle å trene på akkurat nå. Da er det jo litt lettere å velge fart og distanse på den, i forhold til å skulle "motivere" seg til å løpe 1000metere på bane f.eks. Men det er nå bare min egen oppfatning :)

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!