fredag 13. mars 2015

Uke.24 på gullsmedskole - ferdigstilling av prosjekter

Denne uken har jeg fått gjort ferdig en hel masse ting som jeg har startet på tidligere, men ikke fått gjort meg helt ferdig med.

Jeg startet uken med å smi ferdig en ringskinne til den fatningen som jeg laget i forrige uke, for så å lodde disse to sammen til én hel ring. Det var utfordringen denne uken; å få disse to til å sitte pent sammen. Herregud som jeg styrte for å få dette til! Tror kanskje det kan ha vært noe som var "feil" et sted, for jeg tror ikke de andre som gjorde det samme som meg hadde samme problemet.

Ringskinne

Montering av ring og fatning, før lodding

Jaja, fint ble det nå ihvertfall til slutt, og det er det som er viktigst for meg. Hvis jeg får tid før innlevering av ringen, så skal jeg også forsøke meg på å fatte en sten (!) inni.


Etter at jeg var ferdig med ringen fortsatte jeg på en annen smi-oppgave som jeg hadde begynt på tidligere og ikke gjort meg helt ferdig med; "Smi seks like deler og gjøre dette til et smykke".
Siden jeg (tydeligvis) har fått en "ting" for sommerfugler, så ble det nettopp det; sommerfugler. Og under her ser dere det ferdige resultatet. Sommerfuglene er smidd i messing og det som binder dem sammen er sølvringer, både ovale og runde.



Jeg har også laget meg noen andre smykker på skolen denne uken, til nettbutikken min. De har dere jo allerede sett i tidligere innlegg denne uken, men jeg tar dem med her allikevel



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!