søndag 29. mars 2015

Påskepyntet Fredrikstad

I dag gikk jeg en liten tur i Fredrikstad by og den var så pent pyntet til påske at jeg bare måtte knipse noen bilder mens jeg gikk, for å vise dere hvor mye som er gjort for at byen skal se så pen ut til påsken som mulig. 

De har f.eks laget egne krokusfelt langsmed elva;



De har også laget mange store påske-dekorasjoner som er plassert rundt omkring i byen
-med påskegule fjær på "ris", påskeliljer og hjemmelagede påskeegg, fra barnehagene i Fredrikstad: 


På torvet;


Her snakker vi ordentlige blomster-dekorasjoner liksom;


I gågata;





Utenfor rådhuset og kinoen;



Til og med ved lekeplassen hadde de satt opp en krukke med "påske-ris";


Og paviljongen i parken som ved juletider var pyntet med julestjerner (blomsten) hadde nå fått et litt mer påske-vennlig innslag i krukkene, med påskeliljer



Nå gleder jeg meg bare til sommeren kommer, for å se hva kommunen kommer med av pynt og dekorasjoner da, hihi...

6 kommentarer:

  1. Så koselig :)
    God påske :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? Fredrikstad er jo en riktig "Påske-By" jo! :)

      Takk for det, god påske til deg også. Tipper du skal strikke (eller sy?) en hel del denne uken? ;)

      Slett
  2. Koselig med snøbildene , men det er veldig fint med det vårlige nå på denne tiden ! Nydelig pyntet ! Kunne godt tatt meg en tur igjen !

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, snø er så koselig! Men denne vårlige tiden vi går i møte er også en veldig fin tid syns jeg :)

      Kom kom, vi er her vi :)

      Slett
  3. Hei og takk for koslig besøk på bloggen min!Måtte jo inn og titte hvem du var - og her ble jeg imponert over påskepyntingen i byen din!SÅ utrolig koslig,og så mye arbeid som ligger bak.Her er det null og niks....så dette skulle de sett både barnehager og skoler etc!!!
    Koslig å gå rundt når man har det så fint rundt seg :)
    Ha en fortsatt fin påske!!
    Tove-klem .)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant det er imponerende - hvor mye de "gidder" å gjøre ut av sånne ting? Jeg setter ihvertfall stor pris på at de pynter så fint her! :)
      Kanskje du skulle gitt byen din som du bor i, et hint om hvordan de gjør det her? Hihi...

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!