mandag 5. mai 2014

Uke.18

Denne uken (18) har jeg fått inn hele to økter med staver (én med skøyter og én med rulleski), to sykkelturer, to styrkeøkter og én løpeøkt. Ikke verst!

Mandag: rulleskøytetur (Nærbø-Rimestad) 7,14km
Tirsdag: sykkeltur (Nærbø-Sola) 31,53km
Onsdag: styrketrening m/mor
Torsdag (1.mai): Onsdagstempo 5km
Fredag: rulleskitur (m/Geir) 7,92km (Nærbø-Rikseveien-Nærbø)
Lørdag: styrketrening m/mor

Søndag: sykkeltur (m/Geir) 21,1km

Startet uken litt annerledes enn jeg hadde planer om. Geir - tidligere mekaniker, skulle mekke litt sykkel, og klarte å skade fingen sin som førte til et aldri så lite akutt besøk på legevakten (det går bra med ham nå). Så da, måtte jeg legge om planene mine litt og gikk på rulleskøyter til Rimestad istedet, hvor legevakten holder til i Hå.
Har vel egentlig funnet ut at hvis jeg vil ha en "rolig økt", så kan jeg fint ta den på rulleskøyter. For da får jeg ikke så høy puls som hvis jeg f.eks løper.

Syklet tur i det som jeg trodde skulle være vindstille vær på tirsdagen. Jommen sa jeg smørr... Det tok godt tak både forfra og fra siden på min ferd til Sola (jobben til Geir), men frem kom jeg til slutt. Jeg merker at jeg har blitt litt flinkere til å *kremt* tenke positive tanker av og til. For da blir det så mye lettere, enn hvis jeg tenker bare negativt. Det blir jeg så sliten av... 

På onsdagen var jeg nok litt sliten etter sykkelturen dagen før, så jeg og mor var antageligvis like trøtte da vi gikk for å trene styrke på Sport4You den kvelden. Men men, vi fikk da gjennomført dagens program på et merkelig vis... Det ble både trent med slynge, og uten (altså med vekter).

Torsdag var det klart for nok et Onsdagstempo i Sandtangen. Det ble lagt til torsdagen denne uken, fordi det skulle være noe annet "stafett-greier" på onsdagen. Denne gangen fikk jeg lokket med meg Geir også! Tror ikke han har så lyst til å bli med flere ganger da, hihi...

Rulleskitur på fredagen. Denne gangen gikk jeg ned til Riksveien, og så hjem igjen. Kjenner jeg må bli flinkere til å gå litt oftere på disse, for jeg er ikke akkurat såå god... Øving, øving, øving! ;)

Styrketrening igjen på lørdagen. Også denne gangen med mor. Avsluttet med en ro-økt på slutten (5min), bare sånn for å få opp pulsen litt.

På søndagen, altså i går, fikk jeg med meg Geir på sykkelen igjen. Han har måttet ta det litt med ro på treningsfronten etter den lille "ulykken" sin på mandagen. Men det ser ut som han er back on track igjen nå, heldigvis. Så slipper jeg å trene alene mer, igjen... :)


4 kommentarer:

  1. Igjen ei veke med utruleg varieret trening!
    Åi åi, over tre mil sykling i sterk vind... DET tek på! Eg var vel også ute den dagen og jepp, det blåst godt her også.
    Og ja, det er jo faktisk lettare med positive tankar, og når ein først legg merke til kor slitsamt det blir med negative tankar på trening, då er det faktisk lettare å finne fram noko positivt.

    Når det blåser veldig mykje på sykkelen, så pleier eg å sykle like lenge som planlagt, men ikkje så langt, for det er ganske krevande å sykle når det blåsar. Sjølv om ein kan få vinden i ryggen (ein sjeldan gong).

    Jøss over fem mil sykla du den veka, det er godt gjort!!
    Det må eg også koma i gang med. Eg har nemleg funne ut at eg er ganske dårleg til å sykle, så det må gjeras noko med.
    Men du trenar til eit sykkelritt, ikkje sant?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg trener ikke til et bestemt ritt, nei. Men jeg burde kanskje ha funnet meg et "mål" for sessongen snart. Kanskje innen både løp og ritt. Men har kanskje noen små tanker som lurer inni hodet et sted, på hva det blir. Men har ikke helt bestem meg.
      Nei du, jeg er rett og slett bare så "snill" at jeg er med Geir´en min og "trener ham" opp til Nordsjørittet i juni, som han skal delta i. Jeg orker ikke det i år, etter fjorårets strabasiøse tur... ;)

      Slett
    2. Ah okay, ja eg trudde kanskje at du skulle vera med der i år også (eg kom berre ikkje på kva sykkelritt det var).
      Nei men du er jo virkeleg snill og mannen din er heldig som har sin eigen PT, coach og motivator og treningskamerat!
      Men det er jo kjekt for deg også, du kjem til å bli like sprek, men slepp å styret med å dra på konkurranse ;)

      Ja da er eg spent på kva du pønsker på ;)
      Er jo ganske spennande å ha eit år utan planer (sjølv om eg sjølv ikkje greidde meg utan eg da), då er det plass til mykje rart ;)

      Slett
    3. Hehe, ja da blir det vinnvinn for meg! ;)
      Men, jeg tror jeg nesten "må" ha et eller annet å trene for, enten det er konkurranse eller noe annet, så jeg liksom føler at jeg har noe grunn for hvorfor jeg trener... :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!