søndag 1. desember 2013

Julepyntet Stavanger

I dag er det (endelig) 1.desember óg 1.søndag i advent. Med andre ord;  er det juul! Eller, snart iallfall :)
Dere er herved advart, det blir nok mye julesnakk og julebilder nå den neste måneden her, hihi... 

I går var jeg og mor på vår årlige jule-shopping-tur til Stavanger. En fast tradisjon vi pleier å ta oss tid til i førjulstria, hvor vi bare koser oss og vandrer i julepyntede gater, spiser god mat og ser på Pepperkakebyen.
En koselig tradisjon, som jeg håper vi kommer til å fortsette med i mange år til! :)


Det er ikke så lett å fange opp de fine fargene ("glitter og stas") på bilder, men dere ser ihvertfall sånn noenlunde hvordan de har pyntet opp gatene
Hvite stjerner
Julebutikk!

Julepynt til treet

Det var pyntet med forskjellig type "lys-pynt" i de ulike gatene. Her er det pyntet i "fargegaten"

Med fargete lys


Gullhjerter
Snømenn
Så søte!
 Lunsjen ble spist på N.B. Sørensen Dampskibselskapexpedition; en fantastisk deilig angusburger fra den lokale slakteren (Idsøe) i byen. Kan absolutt anbefales for sultne kresne mager!



Julepyntet pub

Og så måtte vi jo innom Pepperkakebyen som åpnet nå på lørdag.
Der var det mange fine pyntede pepperkakehus å se på, og lukte på! Mmm, jammen fikk jeg lyst på pepperkaker da jeg var der! :)















Enda en ny type lyspynt
Nå skal jeg snart stikke på trening, før en deilig julemiddag venter borte hos mor og far (pinnekjøtt!).
Jeg har visst fødselsdag i morgen, og hva passer vel bedre da å spise til bursdagsmiddag, enn god julemat den første søndagen i advent? :)

Ha en fortsatt fin søndag, og husk å sjekke at brannvarselene i huset virker! Det har vi gjort!

2 kommentarer:

  1. SÅ koselig tur dere har hatt til julepyntet by...kjekt med en sånn tradisjon .
    Fikk jammen lyst på en tur jeg og nå .
    Har faktisk aldri sett pepperkakebyen .. Litt av noen mesterverk !
    Ønsker deg en fin adventstid..
    Og du..gratulerer med dagen din i morgen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!
      Jaa, det var kjempekoselig! Du må ta deg en tur dit en gang hvis du får anledning. Stavanger er jo så koselig å vandre gatelangs i :

      Tusen takk for det. Og så håper jeg du får en fin adventstid du også! :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!