tirsdag 3. desember 2013

Årets julebakst i boks!

Lukten av nystekte julekaker i huset, det er det ikke så mye annet som kan måle seg med synes jeg... Da er det liksom jul da! :)

Nøtte-topper in the m(b)aking!
Dere så jo på mitt forrige (bursdags)innlegg, at vi allerede var godt igang med årets julebakst. Så da gjenstår det vel bare å vise frem bilder fra årets "julebakst-produksjon" :)

"Peppercakes"

"Når en pepperkake-baker, baker pepperkake-kaker"...
Jeg og mor, vi går sammen hjemme hos henne, og så går vi bare igang av hjertens lyst med bakingen (jeg ihvertfall!). Vi baker lett 3/4sorter på én dag, og så plutselig så har vi rukket å bli ferdige med alle de 7 slagene! :)

Prøvekakesmaking til Geir


"Mormonsen"

Kokosmakroner

Krumkaker

Krumkake-steke-mesteren!



Delfiakake
Risboller og krumkake
Hvordan ligger dere andre an med julebaksten for i år? Har dere begynt, eller skal dere ta den lettere varianten i år (kjøpekaker)?

6 kommentarer:

  1. Her var det mye godt! Her er lefsebakingen unnagjort:) Fremover blir det nok noen småkaker:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mmm... Lefser er jo bare såå godt! Dét er faktisk en av de sortene som vi ikke har laget. Tror mor har kjøpt "noen meter" da, så vi har litt lefser til jul allikevel :)

      Slett
  2. Wow!! så mange herlig sorter dere har bakt - kan nesten kjenne duften helt hit:)
    Har ikke kommet i gang med baksten enda...men i går hadde vi ribbe med fløtesaus til middag
    og da ble det en herlig juleduft i huset;))))
    Ha en fin fin kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, da lukter det nok veldig godt borte hos deg da! Hvis du kjenner den samme lukten som meg ;)
      Åh, ribbe er jo bare den allerbeste julematen som finnes! Heldige dere som hadde dét! :D

      Slett
  3. Wooooowwww ;-) Du fortsetter å imponere OG du forsetter å inspirere!! Jeg skal definitivt ta fatt på baksten denne uka. Og å kjøpe kaker - nei - det byr mot alle prinsipper! Enten baker jeg selv eller så blir det ikke kaker. Sånn er det med den saken og sånn blir det frem til den dagen helsa tilsier at jeg ikke kan eller orker å bake selv! ;-) Fortsatt god advent!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at jeg kan inspirere dere andre litt også en gang iblant da. At det ikke bare er DERE som inspirerer og imponerer mener jeg :)
      Kjøpekaker, nei dét blir det svært lite av her i hus også. Det måtte eventuelt bli den gangen jeg ikke er istand til å lage dem selv som du sier. Men til og med DA tror jeg at jeg måtte ha kjøpt HJEMMELAGEDE kaker fra andre, som selger håndlagede kaker på julemesser ;)

      Takk, det samme! Og lykke til med baksten :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!