onsdag 17. oktober 2012

"Sunn" lunsj på skolens regning

Jeg tror virkelig ikke det finnes noe som er mer irriterendes enn en tredemølle som stopper opp midt under løpeøkten!... Skulle ønske det gikk an å ta bort, eller "stopp-sikre" den røde stoppe-knappen som er stragetisk plassert på møllene rundt forbi. Den er nemlig veeldig lett å komme borti, hvis du ikke er påpasselig med hvor du vifter med hendene..

Dét skjedde nemlig med meg i går kveld. Hadde tenkt å løpe ihvertfall 10km, psyka meg opp, og var godt i gang med løpingen. Det siste jeg så av distanse-tallet, var at jeg var over 5km, og da hadde jeg vel løpt litt over en halv time. Kanskje rundt 30min, more or less. Og så skjér det som ingen ønsker at skal skje (med mindre du faktisk får hjertestans eller no´ og må stanse båndet fort som fy..).
Jeg fikler med øre-telefonene som ligger oppi "skåla" på mølla, og før jeg har fått sukk for meg, så stanser hele båndet opp! ....... Det kom noen salige gloser fra min munn da, kan du si.
Men, ikke noe mer å gjøre med dét, enn å starte opp på ny. Den siste gangen løp jeg 3,93km, på 20min. Så jeg oppsummerer gårsdagens økt i "ca"-tider, og "ca"-kilometer: Treningsresultat

  • Distanse: 9km
  • Tid: 50min
  • Gj.fart: 5:38min/km (10,7km/t)
  • Max fart: 4:37min/km (13km/t)
  • Gj.puls: 159
  • Max puls: 179
Gårsdagens formål var uansett bare å forsøke å jogge med en relativt rolig og jevn puls hele tiden (med unntak av de siste 5min, da klarer jeg aldri å "forholde meg rolig"). I tillegg til at jeg hadde et ørlite håp om å klare å runde 10km. Uvisst om jeg lykkes eller ei.

På mandag hadde jeg jo treningsfri da. Fornuften vant. Eller, det ble vel inngått et slags kompromiss mer eller mindre. Siden jeg gikk en aldri så liten (rolig) tur på kvelden.

En annen ting jeg har lyst til å ta opp, er det skolen liksom vil kalle "lunsj". Vi har hatt "aktivitets-dag" i dag. Hvor aktive vi faktisk var, er en helt annet diskusjon...
Anyway, etter denne "aktivitets-dagen", så skulle skolen spandere gratis lunsj på alle sammen. Eh, lunsj? Sa de lunsj? Hvordan kan de gå så langt og kalle én ussel pølse i (lyst) brød, for lunsj? Okey, må jo nesten nevne at det var et aldri så lite eple til dessert da. Eller for de som heller ville ha risengrøt, så kunne de jo velge dét, i stedet for pølse.

Dere kan kanskje tenke dere til selv, at det ble kun det éne eple som ble min lunsj i dag. Jeg som faktisk, for én gangs skyld, faktisk skulle være flink pike, og stole på at de "må vel ha noe sunt som jeg kan spise" der. Brød kanskje? Selv om jeg helst unngår å spise for mye hvitt brød også, men det er da noe bedre enn pølse i brød?!

Jeg blir nesten litt matt, jeg. Når skolen serverer slike ting? Det offentlig system, som mener dagens unge (og voksne) burde spise mer sunnere mat? Hvor er logikken lissom?

Uff, følte bare jeg måtte få det ut. Klage litt. Sikkert bare fordi jeg ikke fikk noe (god) mat i dag. Hehe, for jeg blir virkelig sur og grinete hvis jeg ikke får næring i kroppen. Sånn er jeg bare :)

2 kommentarer:

  1. Åh, kjenner igjen frustrasjonen din!!! Har opplevd det et par ganger selv. På senteret hos meg stopper møllen av seg selv etter 60 min, uansett tempo. Så da må man trykke på alle knapper i håp om at den fortsetter... Noen ganger gjør den det, andre ikke... superirriterende! :p

    Jaja, nok om det;) Så flink du er med løpingen din!!! Ønsker deg en flott treningsuke videre :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Silje!
      Ja, ikke sant, det er veldig frustrerende. Èn ting er "de derre trenings-senter-møllene" som sikkert er innstilt på og skulle stoppe etter sånn og sånn tid, slik at enkelt personer ikke skal oppholde seg i timesvis på den samme mølla så ikke andre får brukt den. En annen sak, er jo da hvis du er uheldig, og dessverre kommer borti knappen mens du er "i drivet" liksom... Teite greier ;)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!