tirsdag 2. oktober 2012

Romersk/gresk drakthistorie

Jeg har jo helt glemt å legge ut forrige ukes treningsresultater! For de av dere som nå har ligget søvnløse i flere netter pga. min glemskhet; beklager jeg på det sterkeste..

  • Mandag: Gymtime(løping)
  • Tirsdag: Styrketrening (CrossFitt på Bryne)
  • Onsdag: 6,9km (bakkeintervall i Sandtangen)
  • Torsdag: Fri/restitusjon (?...)
  • Fredag: 8,3km (terskeløkt i Sandtangen)
  • Lørdag: Styrketrening (på Arena)
  • Søndag: 11,39km (inneløping på Arena)
Sånn! Da var dét gjort. Og nå er det avgårde-Kåre på litt intervall-trening. Når jeg hører vinden ule ute, så er jeg glad for at det ikke er langtur i dag, for å si det sånn! :)
I går trente jeg styrke på Arena igjen. Koselig plass det der...

I dag har vi hatt drakthistorie på skolen. Om grekerne og romerne´s kleshistore. Til det fikk vi en tegne-oppgave.
Det er ikke ofte jeg er fornøyd med tegninger jeg (må) tegne. Jeg kunne nå ha sagt "spesielt ikke klestegninger, eller av mennesker. Eller naturtro tegninger generellt". Nei, tror heller vi tar den enkle utgaven, og sier at jeg er generellt en dårlig tegner. Jeg er mer en "do´er" som hun ene i klassen min kaller seg. Jeg er (synes jeg selv ihvertfall) bedre på de tingene man lager fysisk, med hendene, jeg er ingen kunster.
Men i dag, i dag følte jeg meg relativt fornøyd med de tegningene vi skulle lage. Hvor oppgaven var å tegne én skisse med et romersk -eller gresk klesplagg, og én tegning hvor vi selv skulle tegne noe nyskapende, inspirert av den romerske -eller greske drakthistorien. Resultatet ble seende slik ut:
Gresk tradisjonell drakt

Romersk, egendesign

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!