søndag 14. oktober 2012

Dag 2 i Riga - onsdag 10.oktober

Dagen startet, for min del, i hotellets "styrke-sal". Hvor det da altså stod styrketrening på dagsordenen. Jeg våget meg på å trene noe lett utfall denne gangen. Tror ikke det slo noe ut på stølheten, at jeg trente bein. Men jeg kjente det godt på torsdagen, at jeg hadde gangsperr i lysken (!) etter resultatet av all gåingen fra dagen i dag (onsdag).
Samtidig, et helt annet sted på hotellet, lå min kjære mann og koste seg i badekaret. Lykke for meg (å få trent), og lykke for ham (å kose seg med et langt, varmt bad).

Klar!

Matchende paraply, nyinnkjøpt (og høyst nødvendig) for anledningen
Etter en deilig hotellfrokost, med det meste hjertet hadde lyst på, bestilte vi taxi og trillet bort til Gamlebyen.
Først gikk vi til St. Peterskirken og kikket inn i den. Vi fikk komme helt opp til toppen av tårnet, og derfra var det en helt fantastisk utsikt, over hele byen!








Brr, kaldt på toppen!



Kunst, av avispapir

Utenfor kirken


Vi fant hesten til Knerten!
Da vi var ferdige med å se inni kirka, fortsatte vi bortover til "Markedet"



Der har de sånn type 5 (!) hangarhaller med mat. Èn med fisk, en med kjøtt, ost, bakevarer og en med litt av alt!
Bl.a. så hadde de CC, i bøtter og spann. Bokstavelig talt!



Grønnsakshallen





Bakevarer

Brød

Kjøtt

Lunsjen til Geir

Etter alle disse hallene med mye inntrykk, kom vi ut til enda mer salgsboder, ute. Type hjemmestrikkete varer, mer grønnsaker og bær, og så mye forskjellige klær og den type ting. 
Før vi gikk til et handlesenter(?) som het Stockman. Noen som har hørt om det? De har det sikkert flere steder i verden. De hadde "Spøkelses-dager", med crazy-salg i alle avdelingene. Og de som handlet, var også crazy! Så vi fant oss ett par småting, og kom oss rimelig kjapt ut igjen, kan du si :)

Før vi stakk avgårde til "Spice" igjen, for nok et måltid på "Lido" (farlig avhengighetskapende den maten der!..), så var vi også innom "Origo" (jernbanestasjon-handlesenteret) en tur igjen. Og dér hadde de et eget sjokolade-utsalg!





Dagens siste måltid, på "Lido". Hmm, jordbærmilkshake sier du? :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!