fredag 26. september 2014

Uke.5 på gullsmedskole

Vi har fortsatt med sageøvelser denne uken på skolen også, og da har vi laget bokmerker i messing.
Jeg har laget to av hver (bare sånn for å være ekstra pirkete) så jeg kan velge den fineste til innlevering.
Jeg begynte på en ekstra-oppgave også, i tillegg til disse fire under her. Men jeg ble ikke helt ferdig med den, så derfor legger jeg den heller ikke frem her inne, før den er helt ferdig :)


Det skal være et sløyfebånd i dem også, når de er helt ferdige, som skal være inni boka.


Som en slags avslutning siste dagen før høstferien hadde vi i dag en prøve i saging. Vi fikk alle sammen utdelt mønsteret vi skulle sage i går, sånn at vi kunne gjøre alle de forberedende tingene dagen i forveien, og så skulle vi sage denne i dag. Med riktig symmetri, mønster og "veier" som møtes på de riktige stedene...(!)
Her er min prøve og jeg ble egentlig ganske fornøyd med resultatet. Selv om det såklart alltid er rom for forbedringer i mine øyne, hihi...


Men nå er det altså høstferie (allerede), og i morgen drar vi hjem en tur! Wohooo!

6 kommentarer:

  1. Du er jo bare helt utrolig flink du!!!!
    Kunne hatt alt du lager:))
    Ønsker deg en superflott høstferie!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk, Janne!! Så snilt sagt av deg :D

      Du vet, eller det gjør du kanskje ikke, men jeg kan altså lage ting til deg, hvis du ønsker det. Det er bare å si ifra, så ordner jeg det asså ;)

      Ha en god helg, og ferie hvis du har det, du også!

      Slett
  2. Helt nydelig :) det ser jo ut som du har jobbet med dette i 100 år jo. Nå er ikke jeg ekspert innenfor dette, men det ser jo veldig bra ut. :) God ferie og god tur hjem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, tusen takk for det, Terese. Det velger jeg å ta som et komplement ;)

      Takk, turen hjem gikk veldig fint. Så nå koser jeg meg kjempemasse her hjemme i barndomshjemmet mitt! :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!