mandag 14. oktober 2013

Skummel tur på "rullingsene"

Finværet på lørdagen, fortsatte i går også. Så da fant jeg ut, etter en lengre periode nå med grubling og gruing, at det var nå eller aldri.
Jeg måtte snart komme meg ut på tur på rulleskøytene igjen. Spesielt hvis jeg noen gang har tenkt til å kjøpe meg rulleski...

Så da, siden det var vindstille og alt så ut til å klaffe perfekt, bandt jeg på meg rollerblades`a, tok med meg stavene og "rullet i vei".
I meget sakte fart først, for jeg merket at jeg var litt (veldig) skeptisk der jeg rullet av gårde. For første gang etter ulykken tidligere i år. For nei, jeg har faktisk ikke vært ute på disse siden jeg falt og slo meg såpass i sommer, at jeg havna på sykehuset en halv natt...


Heldigvis så gikk det kjempebra! Og jeg kan konstatere at jeg kan, litt etter litt, venne meg til det å skulle rulle avgårde på disse flere ganger. Kanskje litt saktere enn før, men det tror jeg nok kommer seg litt etter hvert (ja, farten altså).

I dag har jeg begynt i ny jobb, og det merkes kan du si! Så jeg vet ikke nøyaktig hvor mye arbeid jeg kommer til å legge ned i bloggen min fremover, det må jeg nesten bare se etterhvert (så da passer det vel fint at jeg ikke får noe betaling for å "drive" den!).
Men jeg skal prøve å skrible ned litt "vissvass" sånn av og til ihvertfall, slik at de som ønsker å fortsette og følge meg og min ferd i fremtiden, skal få lov til det :)

Uke.41
Mandag: sykkeltur til Sola, IKM – 33,03km
Tirsdag: løpetur m/Geir rundt Ringveien – 5,61km
Onsdag: (gå)kveldstur m/Geir rundt Ringveien
Torsdag: styrketrening + (gå)kveldstur rundt Ringveien
Fredag: spinning m/mor – 55min (Endelig. Jeg har savnet deg!)
Lørdag: morgentur (kort) + sykkeltur til Varhaug, m/Geir – 21,12km

Søndag: rulleskøytetur – 8,04km

Sånn ser min forrige ukes treningslogg ut. Jeg tenker sånn, at jeg iallefall må forsøke å ha minst én løpetur i uka. Litt usikkert hvor mye (eller mindre) trening det blir nå fremover, men det får jeg nesten bare se etter hvert!

Nå må jeg stikke, for jeg skal på sølvkurs! Det aller siste faktisk, så det er jo litt trist. Men jeg kan jo alltids fortsette hjemme, med sølvlagingen ;)

Håper alle får en fin uke!

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny jobb! Men de stavene dine - de ser veldig korte ut til å være skøytestaver?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er rett og slett fordi det ikke er skøytestaver jeg har, men Geir sine ski-staver! Hihi... :)
      Jeg føler ikke at de er for korte, så derfor bruker jeg heller de til jeg eventuelt får kjøpt meg noen "ordinære" skøytestaver en gang ;)

      Slett
    2. Ah, det forklarer jo en hel del :) Jeg skøyter bare på ski, og der merker jeg STOR forskjell. Men då lenge det kjennes bra ut er det jo ingen problem :D

      Slett
  2. Så bra at du kom deg hel gjennom rulleturen din, og at den ikke skremte deg på nytt. Gratulerer så mye med ny jobb, men jeg lurer fælt på hva det der da?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var bra. Det syns jeg også :)
      Det er ikke meningen å "lage så mye oppstyr" ved ikke å fortelle om jobben, det er egentlig bare en helt vanlig jobb. Men jeg har *kremt* hatt en lei tendens til å slutte/gi opp når jeg føler at det blir for mye, eller at jeg ikke får det til det som jeg evt. begynner i jobb som. Så da tenkte jeg heller at jeg ville la det gå noen uker, eller der omkring, før jeg "skryter" noe mer om at jeg har fått meg jobb :)

      Slett
    2. Det har jeg full forståelse for, men jeg har troa på deg :) lykke til :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!