søndag 12. august 2012

Den usminkede sannhet

Søndagens økt er ferdig, og jeg er fornøyd med ukens resultater.
I dag hadde jeg rett og slett null peiling på hvor jeg skulle ta turen. Nord vs. Sør, A til B, runde eller frem og tilbake samme vei...
Det ble på'n måte frem og tilbake samme vei: Treningsresultat.

Startet som vanlig hjemmefra, og tok utganspunkt i å løpe til "nabo-bygda" som er Varhaug. Nesten fremme så viste klokka 5km, så jeg visste allerede da at jeg ville klare over mila i dag. Da kom det opp et lite smil i ansiktet mitt :)
Rett før jeg kom til sentrum (hvis du kan kalle Varhaug for sentrum), så svingte jeg av på en grusvei jeg hadde løpt tidligere i vår, i "varhaug-milå". Hadde det ikke vært for den gang, så hadde jeg aldri oppdaget den fine stien å løpe på. For det var faktisk ganske idyllisk der jeg løp, langs bekken som renner på ene siden, og husene bak gjerdene på andre siden.
Da jeg var ferdig på grus-stien, startet jeg på hjemturen igjen. Over en nedlagt/stengt smal bro, og ut til hovedveien igjen. Men da jeg kom til et veiskille, ved Åna Fengsel, der jeg pleier å løpe "over Rangen", tok jeg altså inn der istedet for å løpe rett hjem. "Hvorfor ikke forsøke å sanke flest mulig kilometere i dag" -liksom? Når jeg førstes var ute på langtur, og beina allikevel føltes relativt greie?
Så da ble det en aldri så liten omvei hjem. Og da jeg stoppet klokka utenfor huset hjemme, så var det registrert 14,28km! Gøy :)

Og sånn ser altså Guro ut etter en 14km lang vindstille, varm tur, i alldeles nydelig solskinn:

Gjennomvåt!




Som sagt, middag er slukt!

Litt dessert kan man vel også unne seg, etter en så lang tur? :)

Viktig med påfyll av kalorier, for å være restitert til neste økt :)

Dagens økt ble slik i tall:
Distanse-14,28km
Tid-1t, 15min
Gj.fart-161
Gj.puls-5:18 min/km


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!