mandag 28. juli 2014

Uke.30 - en av de varmeste treningsukene hittil i år

Denne uken har jeg egentlig vært fornøyd så lenge jeg har fått trent. Eller vært i bevegelse. Det har rett og slett vært så sinnsykt varmt de siste ukene at noe hardere enn "passelig" ikke har vært mulig å få til på treningsfronten. Svette har jeg iallefall ikke trengt å være redd for om jeg skulle gjøre, haha...


Mandag: morgentur + sykkeltur m/Geir 25,2km
Tirsdag: morgentur + styrketrening
Onsdag: morgentur (komb. Rask gange/jogg) ca 6km?
Torsdag: sykkeltur på raceren (til IKM) 35,9km
Fredag: rulleskitur m/mor 7,8km
Lørdag: joggetur til Refsnes m/mor 7,19km
Søndag: formiddagstur + sykkeltur til Borestranda 27,8km

Jeg startet treningsuken med en sykkeltur sammen med Geir. Vi syklet til (riksveien til) Bryne, til 1900-krysset, og så hjem om Garborg.

På tirsdagen trente jeg styrke på Bryne, og der var det mest sannsynlig enda varmere inne i styrkerommet, enn det var ute!

På onsdagen trente jeg bare på morgenen. Da kombinerte jeg morgengåturen min med litt jogging innimellom. Bare for å få lagt inn litt løping en dag også, siden det begynte å bli litt lenge siden forrige gang.

På torsdagen våget jeg meg ut på langtur på raceren i varmen. Egentlig så er den beste treningsformen å sykle når det er så varmt ute, for da får jeg ihvertfall litt luft på meg. Og så er det mindre krevende fysisk å sykle på raceren i forhold til terrengsykkelen i varmen.
Jeg syklet i bare (sports)toppen på turen inn til Sola, og gjett hvem som ble solbrent på ryggen etterpå da...

På fredag fikk jeg med meg moren min (som syklet) da jeg gikk på rulleski. Det er gått altfor lenge siden forrige skitur nå, så det var virkelig på tide med en rulletur.
Etter en kjapp tur i spyleren reiste vi inn til Stavanger og gikk en tur på "Glamaten". Veldig koselig start på helgen og for å toppe dagen, reiste vi innom på stranda for å ta et kveldsbad; jeg og Geir og mor.

Alltid fint vær på Glamaten
På lørdagen fikk jeg også med meg mor når jeg skulle ut på treningstur på kvelden. Løping på meg og sykkel på henne, og turen gikk ned til Refsnes stranda, der Geir ventet på oss. Vi hadde nemlig planlagt et aldri så lite kveldsbad også den dagen! Herlig temperatur i vannet for en gangs skyld...

Refsnes
På søndagen syklet jeg tur på Nakamuraen (terrengsykkelen). Jeg hadde avtalt med Geir om at han skulle hente meg ved Borestranda, så da rakk vi jammen å dyppe tærne i vannet enda en gang før uken var over!

Bore stranda
Med campingplass

Kanskje en av landets vakreste strender?






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!