torsdag 4. oktober 2012

Riga i høstferien!


Da var ukens verste treningsøkt unnagjort, eller som du også kan kalle den; Terskeløkt. Kort oppsummert totalt:

  • Distanse: 9,76km
  • Tid: 47,54min
  • Gj.fart: 4:55min/km
  • Gj.puls: 169
Denne gangen valgte jeg å dele det inn i tre etapper. For å kunne skille gj.farten fra "hoved-økten" og oppvarmingen, siden oppvarming som regel blir løpt med noe saktere fart enn resten av turen.

Den første, som var oppvarming;
1,3km - 7,45min- 5:56min/km gj.fart - 149 gj.puls

Andre etappe, den lengste;
7,41km - 35min - 4:44min/km gj.fart - 171gj.puls

Siste etappe, da jeg følte meg sliten og mistenkte at farten ville være deretter;
1,04km - 5,03min - 4:48min/km gj.fart - 181gj.puls

Rakk akkurat hjem før den regnbøyen kom!


Men, tilbake til overskriften på dette innlegget. Riga i høstferien! Så gøy å kunne skrive "høstferie". Dét er lenge siden jeg har hatt kan du si :)
Vi har nå bestemt oss for, og bestilt fly og hotell-opphold i Riga. (Eller, hotellet var visst midt mellom gamlebyen og flyplassen). Så det jeg lurer på da, siden vi aldri har vært der før, om det er noen av dere som har noen tips og- eller erfaringer med den byen? Om hva som er verdt å få med seg, handle osv? Hadde blitt veldig takknemlig for tips, hvis du har noen! :D

7 kommentarer:

  1. Bra økt! :) (Jeg var ute og jogget da jeg ble truffet av en sånn regnbyge i går...)

    - God tur til Riga! Jeg har aldri vært der, men har hørt mye positivt :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :)
      Ja, det var flaks at jeg akkurat unnslapp regnet. Det kommer av og til så brått på!

      Slett
  2. Kos deg i Riga! Har aldri vært der så har desverre ingen tips å komme med=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Satser på at vi får en fin tur, jeg har hørt mye bra om stedet ihvertfall :)

      Slett
  3. Guro! jeg har jo ikke tlf nummeret ditt, så jeg prøver deg her! Vi er blitt småsjuke hele halve løpsgjengen så vi er litt skeptiske til å løpe i timesvis i regnet i dag, hvis du ser denne meldingen så sms meg på 48 11 99 80, hvis ikke så venter jeg på deg ved Solå som avtalt!
    / Vibeke

    SvarSlett
  4. Jeg har aldri vært i Riga, men tar med meg løpesko når jeg drar på storbyferie. Bruker mapmyrun.com til å finne sightseeingløpeturer. Hadde en fantastisk morgentur i Paris forbi alle de store severdighetene for noen år siden. Anbefales!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Ja, hadde tenkt å ta med skoene mine ja. Selfølgelig :) Men hadde forsåvidt bare tenkt å løpe inne på hotellet siden de har mølle å løpe inne på. Men kanskje jeg burde sjekke ut mapmyrun.com og se om jeg kan finne en passende rute å løpe på. Selv om det virker ganske skummelt da, og skulle løpe ute, på en helt fremmed plass... (Tusen takk for tipset btw!)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!