lørdag 6. oktober 2012

Løpe/blogge-date!

I dag dere, har jeg vært en skikkelig "blogger" og hatt en løpedate med Vibeke, som skriver bloggen Vibbileaks. En utrolig koselig dame, og så trivelig å løpe sammen med! Snakketøyet mitt gikk nesten non-stop hele turen (sorry Vibeke, hvis det ble litt mye som kom ut av bare min munn...)
Sånn er det bare, når jeg først finner noen som jeg føler at jeg virkelig er på bølgelengde med, så bare tyter og gnåler jeg i vei, om løst og fast. Hehe, kanskje til noens fortvilelse, som er nødt til å høre på alt jeg gnåler om.
Men som sagt, så var det en utrolig hyggelig tur sammen med deg Vibeke, og jeg er veldig glad for at du inviterte meg med ut på løpetur sammen med deg! Synd at ikke de andre kunne være med. Men de får være med neste gang (som jeg forøvrig håper veldig, at det blir noe av!)

I Sandnes har de altså laget en slags sti som går i Sandved-parken, som da starter ved Sola (planeten altså), og så går det hele veien til du kommer til Pluto. Hvor de har plassert de ulike planetene, i akkurat riktig avstand fra hverandre som de er oppe i universet, bare i mye mindre skala. Så det var den vi løp i dag da. Har aldri vært i Sandvedparken før faktisk, så det var virkelig på tide at jeg fikk løpt der. Her er kart over stien vi skulle løpe.



Her startet vi. Ved Sola.

Dokumentering må selfølgelig til, når to bloggere skal løpe sammen!





Her er vi kommet til siste planet, Pluto. Og Vibeke bare "nei, nå må vi stoppe for å dokumentere dette"

Og jeg bare: "ja, ja, klart dét!"

Siste bilde sammen, før våre veier skilte lag.
Og det var sånn ca her jeg fant ut at jeg hadde klart å stoppe (!) klokken min noen kilometer tidligere på turen(da var det registrert 8,51km), så jeg har dessverre ikke fullstendige opplysninger fra min klokke i dag. Men heldigvis så brukte Vibeke Endomondo på sin telefon, så jeg har bevis på at vi faktisk har løpt tur sammen der i dag! :)

Fra der vi skilte lag (det som på kartet viser at streken plutselig har stoppet opp) startet jeg klokken min igjen (her ble jeg litt distrahert av manglende registrering på klokken, Vibeke. Så hvis du følte at jeg et lite øyeblikk var litt fraværendes, så var det altså derfor).
Fra dér og tilbake til "Sola" var det 1,46km.


Så siden Endomondo sier at vi her har løpt 9,99km (!) og jeg har registret en ekstra lengde fra der og hjem, så blir altså den totale distansen 11,45km. Helt grei lengde å løpe i dag :)

Så sånn ca blir dagens resultater slik da:
  • Distanse: 11,45km
  • Tid: 1t og 3min + 9min = 1t, 12min 
  • Gj.fart: 6:20min/km
  • Gj.puls: 144
Igjen, Vibeke: Tusen takk for en utrolig koselig tur i dag, tross litt regn. Men hey, vi er da fra Rogaland, så vi tåler da dét begge to! :)

6 kommentarer:

  1. Så utrolig stilig løype!!
    Tøff date også, krydrer treningslivet det:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Siri
      Ja, det var faktisk en veldig fin løype det der. Heldigvis hadde jeg med meg kjentfolk da, for ellers hadde jeg nok klart å løpe meg litt "vill" i alle de småstikker`ne av noen stier, som var der ;)
      Og veldig koselig med noen å løpe med. Kjente at det absolutt ga mersmak av den sorten løping! ;)

      Slett
  2. Løper du mye alene? Det gjør jeg. Litt fordi jeg liker det, men litt fordi jeg ikke har så mange alternativer. Men: jeg har en god løpevenninne som jeg løper sammen med så ofte som mulig. Det er utrolig deilig å ha noen å skravle med underveis. Hvis jeg er sliten, kommer jeg meg igjennom det med motet i behold. Har vurdert å begynne å trene med friidrettsgruppa jeg er medlem i, men de løper så fort. Haha. Stien dere løp på så morsom ut. Fint at Pluto fortsatt får være planet noen steder. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dessverre så blir det mest alene-løping. Fordi jeg ikke kjenner så veldig mange her i mitt område, som driver med løping.. Så derfor var det så utrolig hyggelig å bli invitert med ut av Vibeke da :)
      Jeg har faktisk også vurdert å melde meg inn i et "lag" som driver med friidrett, men har liksom ikke funnet ut hvor det skulle vært. Samtidig som jeg føler det sånn som deg, at jeg er litt skeptisk for om de er "for gode" for meg, og løper raskere enn meg selv. :)

      Slett
  3. Tusen takk for turen, Guro! Det va knall jilt å treffe deg!! :-) Storkoste meg på løpeturen, - men var selvsagt helt ødelagt etter på :-D Måtte legge meg rett i vater. Håper vi ses igjen når jeg er tilbake i byen!:-)
    Ha en nydelig høstferie!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Vibeke!
      Tusen takk, i like måte! :D Jeg er mer enn gjerne med, neste gang du kommer "hjemover" en tur :)

      Hehe, stakkars mannen min på turen hjem i bilen. Jeg snakket nonstop, om hvor hyggelig det var å løpe med deg ;)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!