tirsdag 23. oktober 2012

Egen. Trening. Økt-1.

Jeg har jo glemt å logge sist ukes treningsresultater for dere! But don´t worry, her kommer de:

  • Mandag: Powerwalk, i den grad dét gikk an (utslått av sykdom)
  • Tirsdag: 9km (sykdomspreget løping)
  • Onsdag: (lett) styrketrening
  • Torsdag: 9,8km (sykdomspreget også her)
  • Fredag: (litt lett)styrketrening
  • Lørdag: 10,5km (debutant i mørke-løping)
  • Søndag: (litt mindre lett) styrketrening
Det ble visst en "sykelig" treningsuke dette. Totale løpsdistanse sist uke: 29,3km

Som nevnt tidligere, så har vi fått i oppgave å "ta vare på oss selv" i gymtimene de neste 5 ukene. Forsåvidt veldig fint for mitt vedkommende, siden jeg da faktisk får brukt gymtimene til noe fornuftig. Ikke bare sånn "haien kommer" og andre gammeldagse aktiviteter som bare et så typiske å ha i skole-gymtimen. Nei, for ved egentrening får vi jo velge selv hva vi skal trene, og da passer det jo glimrende for meg å bruke dette til å bli en bedre løper! Vi må riktignok velge intervall-trening hvis vi skal trene utholdenhet. Men det er også helt greit for meg. Så blir det på´n måte "tvungen trening", som jeg må allikevel hadde gjennomført på fritiden min!
(Neida, jeg ser ikke lenger på intervaller som noe pyton, men det blir nok helt klart aldri favoritt-øktene mine.)

Da jeg skulle ut og løpe Egentreningsøkt nummer 1 i går, var jeg ikke det spor klar for noe som helst intervall-tull (neida, intervaller er ikke tull, jeg bare syntes det i går da, vettu...).
Iallefall, "ikke-klar som ett egg", la jeg ut på turen i Sandtangen. Og vet du hva? Jeg følte meg faktisk relativt lett i steget! Merkelige greier. Både siden humøret var sånn ca på bånn, og det samme var motivasjon og energi-nivået.
Men som sagt, det gikk over all forventning! God fart på alle rundene (5runder/topper), og jeg er selv veldig fornøyd med hvordan pulstoppene "toppet seg" (hihi...).
Her kan dere jo se selv: Treningsresultat.

  • Distanse: 6,83km
  • Tid: 37,51min
  • Gj.puls: 162
  • Puls-topper:168-175-180-180-184
  • Gj.fart: 5:33min/km
In other words; meget godt fornøyd!
Nå må jeg bare gjøre mitt beste på og ikke stresse for mye med skolearbeid og alt det andre. Jeg vet jo at det (sikkert) ordner seg til det beste, til slutt...

Ja, foressten; tusen hjertelig takk for at dere bryr dere så mye, og viser det her i kommentarfeltet. Det gjorde at humøret mitt steg betraktelig i etterkant! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!