mandag 8. oktober 2012

Kunst og hobbymesse + en bonusøkt

"Høstferie". Det klinger veldig bra i mine ører. Spesielt siden jeg nå kan si at også jeg har dét. Fri en hel uke liksom, uten den derre samvittigheten som konstant surrer i bakhodet, om at jeg burde vært ute på jobb eller noe annet fornuftig.
Selfølgelig burde jeg jo allerhelst ha vært på en eller annen jobb, i stedet for skole. Men, jeg prøver å si til meg selv; at det virkelig er nødvendig med dette skoleåret, hvis jeg noen gang skal kunne finne en jobb jeg virkelig elsker. Så derfor, "høstferie"... :)

Så nå sitter jeg her da, med kaffikoppen min og oppdaterer meg på alle helgens løpsrapporter. Kooser meg inne, og hører på regnet og vinden ute! Mannen er dratt på jobb, og jeg har sånn ca. heele dagen på meg, til å gjøre kun det som måtte falle meg inn. Forutenom en liten styrkeøkt, og det faktum at jeg er nødt til å legge noen (trenings)klær i min rååsa koffert, før dagen er omme. Reiser nemlig til Riga (!) i måron bitti, og da må selfølgelig joggeskoene være med :)

I går fikk jeg meg en aldri så liten "bonus-økt" (løping), sammen med Geir, på Arena Treningssenter.
Siste dagen med gratis trening, og dét måtte selfølgelig utnyttes.
Jeg skriver "bonus-økt", fordi jeg allerde hadde løpt mine 3 planlagte løpe-økter sist uke. Så siden jeg var ferdig med de, så kunne jeg derfor gjøre det jeg selv følte for i går. Det ble en terskeløkt ut av det:

  • Distanse: 7,4km
  • Tid: 42min
  • Gj.fart: 5:41min/km (10,6km/t)
  • Gj.puls: 160

Jeg må si at jeg stusser veldig på den gjennomsnittsfarten jeg (visstnok) hadde i går. Greit nok, jeg brukte de 2 siste minuttene i de "42min" til å løpe ned/seinere, noe som mest sannsynlig ikke burde vært med i registreringen av "hovedøkta". Og det at jeg hadde 160 i gj.puls.
Begge disse punktene sier vel sitt, at det kanskje ikke direkte var en terskeløkt som ble utført i går. Men til tross for hva resultatene sier på data, så følte jeg uansett dét selv, for pulsen var en del høyere enn f.eks på langturer. Så derfor vil jeg karakterisere det som en terskeløkt.
Jeg velger å tro at de siste 2 minuttene påvirket resultatene i mer eller mindre "negativ retning" for resultatene sin del :) *Husk dét til neste gang, Guro*

I tillegg til to (!) løpeøkter denne helgen, så har jeg også klart å lure til meg hele to gåturer! Én med Geir, og én med min kjære mor :)

Jeg har også vært på en Kunst -og Hobby messe i helgen, på Orre. For de av dere som kanskje ikke har skjønt det enda, så er jeg altså "en av de der" som elsker alt som har med håndarbeid å gjøre. Strikking, sying, scrapbooking osv osv. Generelt alt som kan lages med hendene.

Jeg vet ikke helt om det var så "heldig" for meg meg å gå der, og se alt det fine de hadde laget alle utstillerene i går. For nå har jeg jo fått (et kraftig) påfyll med nye idéer om hva jeg har lyst til å lage! Jeg mener, når skal jeg få tid til alle mine nye (glemte) hobbyer?! Jeg får jo ikke tid til både å bli bedre til å løpe, óg gå på skole (her bli det jo naturlige begrensninger mtp. økonomi vs. hobbyprosjekter foreløpig da), óg alle de tingene jeg har lyst til å lage(!) ??
Men så har jeg jo nå kommet fram til dét da, at det er jo tross alt noe sånt jeg har lyst til å drive med etter at jeg er ferdig med skolen også. At det forhåpentligvis er slike ting jeg skal kunne jordnære meg med, og kunne leve av, å jobbe med håndarbeid. Derfor satser jeg på at jeg vil få plenti av tid til å lage alle disse tingene, etter hvert.
Først må jeg komme på et kult navn til firmaet jeg må opprette. For å kunne selge alle disse tingene jeg skal lage :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!