torsdag 6. september 2012

Elixia, elsk/hat

Neste gang jeg skal gå til innkjøp av ny pulsklokke, så er det iallfall helt sikkert at det ikke blir fra Polar. Nesten så ofte som annenhver gang jeg skal legge inn resultatene mine på personaltrainer-sidene deres,  er det noe tull som skjer, som gjør at jeg ikke får lagt det inn. Utrolig irriterende faktisk!
Eller er det bare jeg som ikke gjør det på rett måte kanskje? Noen andre enn meg som har slike problem?
Spørs om det ikke blir Garmin neste gang...

Anyways...I dag er det torsdag, og torsdag betyr at jeg ikke starter på skolen før senere på dagen. Som igjen vil si at jeg har en del timer på morgene til å gjøre "hva hjertet begjærer"! Og for de som kjenner meg, vet at hjertet mitt vil trene! :)

Hvis du ser nøye etter, så kan du se svettedråpene i panna! ;)

Jeg føler at jeg brygger på noe (i halsen iallfall), så jeg tar det litt rolig med treningen disse dagene. Så siden det var løping som stod på dagsplanen i dag (kunne selfølgelig bare gått tur, men hallo? Selfølgelig vil jeg jo heller løpe!), så bestemte jeg meg for å prøve å ta det i et rolig, behagelig tempo. (I den grad det går an.)
Genseren jeg hadde på, hjalp til ved å dekke over klokken, så jeg ikke skulle fokusere så mye på hvilket tempo og puls jeg hadde. Jeg bare løp. Rolig :)
Jeg tok en "gammel" rute, rundt om Rangen, og Jærmuseet. Og som nevnt tidligere, Polar-overføringen var helt tullete i dag, så dere får klare dere med de få detaljene her:

  • Distanse- 9,76km
  • Tid- 52min
  • Gj.fart- 5:19min/km
  • Gj.puls- 156 (79%)


For de av dere som har fulgt meg en stund nå, har kanskje lagt merke til at jeg er et lite "vanedyr", så da  har dere kanskje også skjønt at det var styrketrening som stod på timeplanen i går.
Vel, styrketrening er nokså vanskelig å få gjennomført (på mitt "nivå") uten en del styrkeapparater. Og siden jeg ikke har det hjemme i stua (I wish!...), så må jeg altså på et studio for å kunne utføre de øvelsene jeg vil.
Men, siden jeg fremdeles (...) ikke har klart å finne et nytt senter, som tilfredsstiller mine krav (hehe), så må jeg altså ut på leting etter et nytt ett. Så da ble det Elixia som fikk testet seg i går. På Bryne.

Jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal "gripe det an" med Elixia...Det er jo noen veldig fine senter, med et utrolig bra utvalg av både saltimer (noe jeg forøvrig begynner å kjenne et lite savn til) og (nokså) godt utvalg i styrkeapparater. Samt god kondisjonsavdeling-utvalg. Hadde det bare ikke vært for de som faktisk arbeider der. Det er de jeg ikke liker. De som er selgere...

Faktisk så motstår jeg dem rett og slett! Hele meg stritter liksom litt imot, når jeg tenker på måten de er på, og måten de behandler folk på.
Jeg har sikkert nevnt det tidligere også, men jeg føler (og jeg er sikker ikke den eneste) at de er mer sånn: "Hvis du er medlem og betaler, så elsker vi deg og gjør alt for deg. Men hvis du er medlem og vil avslutte medlemskapet, eller ikke går i fella om å melde deg inn for du ikke vil tro på at vi er best, så hater vi deg".
Okey da, kanskje det ikker fullt så ille. Men det er neimen ikke langt i fra!

Så da fortsetter jakten på ett nytt senter. Hvis ikke det gamle snart kan få fingen ut, og åpne igjen! Det hadde jo vært det allerbeste! :)

3 kommentarer:

  1. Jeg vil absolutt anbefale å kjøpe Garminklokke neste gang ;) Har hatt min i 3 år, er kjempe fornøyd. Garmin har mange bra modeller men jeg har en forerunner 405. Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Jeg vurderte jo Garmin da jeg skulle kjøpe (ny) pulsklokke, siden den fikk mest skryt ang. gps. Men jeg valgte heller å kjøpe Polar sin, siden jeg allerede hadde en fra Polar fra før. Så visste jeg litt mer hvordan ting "funket" på klokka liksom.
      Men jeg ser jo nå at jeg burde heller valgt Garmin. Ikke for det, Polar sin klokke funker kjempefint altså. Det er bare så teit at siden deres ikke alltid er til å stole på :)

      Slett
  2. Ok, har aldri hatt polar så jeg kan ikke sammenligne. Men garminconnect er veldig bra :) Og så har jeg nylig oppdaget Strava.com hvor også kan laste opp økter fra Garminklokker:)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!