fredag 17. august 2012

Working on a Dream

Jeg opplever av og til at en spesiell sang kan gi meg det lille ekstra som av og til trengs, når jeg er ute og trener. Det er ikke alltid det er den sangen med mest "futt" i, men teksten, som gir meg det lille ekstra giret jeg  trenger.
Når jeg er på kanten til å gi opp, og ikke helt fatter hva det er jeg holder på med(!), så hjelper det å høre disse sangene på øret :

Spesielt den første, som er fra en av Rocky-filmene; "No easy way out". Og det er jo faktisk helt sant, det èr ikke noe snarveier til det målet du har satt deg. Enten det er å løpe maraton, bli sterkere i vektløfting, eller hvis målet er å gå ned noen kilo.
Du kan ikke bare pang forvente at du skal klare å løpe flere mil i strekk, uten at senene dine sier ifra og gir deg vondter(...)
Du kan (eller bør ihvertfall) ikke bare gå for de tyngste vektene i treningsrommet, med det samme du har begynt å trene. Da vil du garantert gå på en kraftig smell! (Både fysisk men også psykisk)
Ei heller nytter det å "slanke seg" med de såkalte pulver-diettene som florerer i mengder(!) rundt omkring. Klart du, mest sannsynlig, vil gå ned et par kilo med det samme (det virket ikke på meg, though). Men det er  bare vann som slipper i kroppen, ikke fett. For så å få tilbake like mange kilo med en gang du er ferdig på "kuren". Hvis du er riktig uheldig, så også noen ekstra utpå der igjen..

Nei, det er ikke noen snarveier til det vi vil her i livet. Alt må jobbes for, stein for stein. Og det er dèt jeg mener Robert Tepper sin sang, og Bruce Springsteen, så tydelig får frem i tekstene sine. Og dèt gir meg energi til å fortsette med det jeg liker.


1 kommentar:

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!